Boicotul produselor americane în Suedia ca reacție la politica SUA
În ultimele săptămâni, au apărut mai multe mișcări de boicot în Suedia ca reacție la recentele schimbări de politică ale Statelor Unite, în special decizia de a suspenda sprijinul acordat Ucrainei și introducerea unor tarife vamale pentru Europa. Aceste inițiative au câștigat rapid popularitate, cu grupuri pe Facebook care îndeamnă la boicotarea produselor americane.
Unul dintre grupuri, intitulat „Boykot varer fra USA,” a adunat aproape 67.000 de membri, iar altul, „Bojkotta varor från USA,” are peste 70.000 de adepți. Membrii acestor grupuri sunt încurajați să nu mai cumpere produse americane de marcă, precum Tesla, McDonald’s, Coca-Cola, Nike și Levi’s, și să evite servicii precum Netflix, Google și Airbnb.
Jannike Kohinoor, fondatoarea grupului „Bojkotta varor från USA,” a explicat că s-a simțit obligată să acționeze, chiar dacă este cetățean suedez. „Când nu pot vota la alegerile din SUA sau să demonstrez pe străzile din Statele Unite, simt că trebuie să fac ceva”, a declarat ea.
Pe platforma grupului, membrii discută despre alternativele disponibile pentru produsele și serviciile americane. Totuși, unii dintre ei consideră că este o provocare să facă această tranziție, având în vedere influența americană asupra multor bunuri. „Este dificil pentru că totul are o influență americană. Așa că este teribil de dificil. Atunci ar trebui să boicotezi aproape totul”, a spus un cumpărător suedez.
Deși inițiativa de boicot este înțeleasă de mulți, un alt cumpărător a recunoscut că poate fi complicat să convingi oamenii să participe, având în vedere obiceiurile de cumpărare. Kohinoor a primit critici pentru crearea acestui grup pe Facebook, platformă deținută de Meta, un conglomerat american. „Nu avem o alternativă mai bună,” a spus ea. „Este vorba despre reunirea oamenilor și crearea unei mișcări. Cred că trebuie să te schimbi treptat, pe măsură ce apar alternative.”