Stadiul lucrărilor la metroul spre Aeroport
Compania Metrorex a anunțat finalizarea celui de-al doilea segment de tunel dintre viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa, parte a Magistralei 6 „1 Mai – Otopeni”. Acest tronson are o lungime de 900 de metri.
Utilajul de foraj „Sfânta Ana” a realizat acest segment, după ce primul segment a fost excavat de TBM „Sfânta Maria”. Lucrările au avansat conform planificării, iar cele două utilaje vor continua să excaveze tunelul, care va avea o lungime totală de 6,6 km, incluzând șase stații și șase interstații.
Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex, a declarat: „Ne bucurăm că cele două utilaje de foraj țin pasul cu planificarea prevăzută pentru realizarea structurii de rezistență pentru Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou.” Aceasta subliniază importanța proiectului pentru îmbunătățirea transportului public și creșterea mobilității populației.
Proiectul este realizat în colaborare cu constructorul desemnat, Asocierea ALSIM ALARKO – MAKYOL, și cu supervizorul proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A., fiind finanțat din bugetul de stat și din fonduri europene.
Stadiul lucrărilor la metroul spre aeroport
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni” are ca scop crearea unei legături între rețeaua de metrou și Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Acesta este un proiect de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, care vizează îmbunătățirea mobilității persoanelor prin extinderea rețelei de transport trans-european.
Recent, a fost finalizat un segment de tunel de 900 de metri, marcând un pas important în realizarea acestui proiect esențial pentru București.