Opinie despre tragedia aviatică de la Ahmedabad de la un fost pilot român
Dumitru Oprișiu, fost comandant de Boeing 787 Dreamliner, a discutat la Digi24 despre prăbușirea avionului Air India în India. El consideră că incidentul nu a fost cauzat de o problemă tehnică, ci probabil de o eroare de pilotaj.
Oprișiu a analizat imaginile de la locul tragediei și a explicat că, de obicei, cauzele unui astfel de incident pot fi tehnice, erori de pilotaj sau sabotaj. „Mă îndoiesc că poate fi o cedare a ambelor motoare, fiindcă avionul este foarte performant”, a declarat el.
Fostul pilot a subliniat importanța respectării procedurilor: „Înainte de fiecare decolare, echipajul primește datele legate de încărcătură, greutatea maximă a avionului și condițiile meteo. Aceste informații sunt introduse într-un calculator care gestionează întregul zbor.”
Referitor la situația specifică din India, Oprișiu a menționat că flapsul avionului era escamotat, ceea ce ar putea indica o eroare de pilotaj. „Dacă flapsul nu este configurat corect, avionul nu se poate menține în aer”, a adăugat el, subliniind că, la o înălțime mică, lipsa flapsului poate duce la prăbușire.
„Aceasta este opinia mea, care ar trebui considerată o supoziție”, a concluzionat Oprișiu, insistând asupra fiabilității modelului Boeing 787 Dreamliner, care, în opinia sa, este un avion deosebit de avansat din punct de vedere tehnic.
Declarații ale unui fost pilot român despre tragedia aviatică din India
Dumitru Oprișiu, un fost pilot român care a zburat pe tipul de avion prăbușit recent în India, a oferit o analiză a situației. Potrivit lui, piloții ar fi ajuns în „situația în care nici ei nu au mai putut să facă ceva” în momentul accidentului.
Oprișiu consideră că accidentele aviatice sunt adesea cauzate de companiile aeriene care prioritizează profitul: „Au cerut super-automatizări pentru a reduce sistemul de pregătire cât mai mult, transformând piloții în operatori de sisteme care apasă doar pe butoane. Astfel, când apare o problemă, mulți nu știu cum să reacționeze”.
El a subliniat că „sistemul de pregătire al piloților are un standard scăzut, mizând pe super computerizare”, excludând posibilitatea unei cedări tehnice și sugerând că „eroarea de pilotaj” este mai plauzibilă.
Oprișiu a mai menționat experiența sa de 13 ani la Qatar Airways, unde a observat cazuri de piloți indieni cu licențe false. „Este o realitate pe care am trăit-o”, a concluzionat el.