Italia și China redefinește limitele în construcții cu două poduri inedite
Viitorul transporturilor se conturează pe două continente, Europa și Asia, odată cu anunțul Italiei și Chinei privind construcția a două poduri de referință în ingineria modernă. Italia a aprobat un proiect de 15,5 miliarde de dolari pentru realizarea celui mai lung pod suspendat din lume, care va conecta Sicilia de Italia continentală, traversând strâmtoarea Messina. Cu o lungime totală de aproape 3,7 kilometri, dintre care 3,3 kilometri vor fi suspendați, podul va depăși cu peste jumătate de kilometru recordul actual, deținut de podul Çanakkale din Turcia.
Pe de altă parte, în sud-vestul Chinei, podul Huajiang Grand Canyon a atins o etapă semnificativă prin instalarea ultimului segment de oțel. Acest pod va avea o înălțime impresionantă de 625 de metri, de două ori mai înalt decât Turnul Eiffel. Podul Huajiang este proiectat pentru a completa o autostradă esențială și va include atracții turistice, precum cel mai înalt loc de sărit cu coarda elastică din lume.
Provocările construcțiilor
Ambele proiecte se confruntă cu provocări majore: podul italian se află într-o zonă cu risc seismic ridicat, iar podul chinez implică lucrări complexe pentru traversarea unuia dintre cele mai adânci canioane din lume. Această competiție ilustrează o tendință mai largă în dezvoltarea infrastructurii globale, Italia dorind să-și întărească legătura cu Sicilia, în timp ce China continuă să stabilească recorduri în construcția celor mai înalte poduri.
Ministerul italian al Transporturilor a anunțat că lucrările la podul din Messina ar urma să înceapă anul viitor, iar podul Huajiang din China este finalizat în proporție de peste 98% și se preconizează că va fi inaugurat până la sfârșitul lunii septembrie.