Semnarea celui mai mare contract pentru un tronson de autostradă din România
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, joi, semnarea contractului pentru realizarea ultimului tronson din Autostrada Transilvaniei, cu o valoare record de peste 6,6 miliarde de lei. Acest tronson, care se întinde pe o lungime de 41 de kilometri între Poarta Sălajului și Nușfalău, include și un tunel de aproape trei kilometri, denumit tunelul Meseș.
Contractul a fost semnat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și asocierea de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS și Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS. Premierul Ciolacu a subliniat importanța acestui proiect, menționând că este un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.
„Este ultimul tronson din A3 care nu era contractat din Autostrada Transilvaniei. Aceasta este o zi istorică, pentru că avem cea mai mare valoare contractată pe zona de infrastructură rutieră, peste 6,62 miliarde de lei fără TVA,” a declarat Ciolacu. De asemenea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat că s-a intrat în faza de execuție pentru tronsonul de la Suplacu de Barcău la Biharia, evidențiind angajamentul Ministerului Transporturilor de a finaliza lucrările în termen.
„Acest proiect reprezintă un record și o realizare majoră pentru infrastructura din România,” a mai adăugat Grindeanu, subliniind încrederea în capacitatea constructorilor de a respecta termenele stabilite.
Cel mai mare contract pentru un tronson de autostradă din România
Recent, a fost semnat un contract deosebit de important pentru infrastructura rutieră din România, având o valoare de peste 6,6 miliarde de lei. Acest contract vizează construcția tronsonului Poarta Sălajului – Nuşfalău, care se va întinde pe o lungime de 41 de kilometri.
Lucrările vor fi realizate de o asociație de antreprenori turci, Makyol și Ozaltin, iar termenul de execuție este de 78 de luni, dintre care 18 luni sunt alocate pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.
Un aspect remarcabil al acestui proiect este inclusiv construirea celui mai lung tunel rutier din România, Tunelul Meseş, care va avea o lungime de 2,89 kilometri. De asemenea, contractul prevede și realizarea a 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 kilometri.
Finanțarea acestui proiect se va realiza prin Programul Transport 2021-2027, subliniind importanța sa strategică pentru dezvoltarea infrastructurii naționale.