China se pregătește pentru Anul Nou Lunar, în contextul îngrijorărilor economice
Gările și aeroporturile din China s-au aglomerat vineri, milioane de oameni întorcându-se în orașele natale pentru a celebra Noul An Chinezesc, care va avea loc între 28 ianuarie și 4 februarie, marcând sosirea Anului Șarpelui. Această sărbătoare, cea mai mare din țară, aduce de obicei un impuls economic major, beneficiind industrii precum comerțul, cinematografia și restaurantele.
Autoritățile sunt deosebit de motivate să încurajeze consumul în acest an, având în vedere economia slabă. Astfel, perioada oficială de vacanță a fost extinsă de la șapte la opt zile, iar eforturile de stimulare a consumului includ promovarea destinațiilor de vacanță cu tematică de iarnă și tarife aeriene accesibile la nivel național.
Cu toate acestea, companiile și călătorii au raportat semne de prudență în fața unei piețe imobiliare instabile și a îngrijorărilor legate de locurile de muncă. Un profesionist din Beijing a menționat că „îngrijorările economice și privind ocuparea forței de muncă sunt larg răspândite”, iar un coafor a observat o scădere semnificativă a clienților pentru servicii precum vopsirea părului.
Ministerul Transporturilor din China estimează că în timpul celor 40 de zile de călătorie din jurul festivalului se vor efectua aproximativ 9 miliarde de călătorii, în creștere față de anul trecut. Totuși, unii oameni aleg să nu se întoarcă acasă, preferând să lucreze pentru un venit mai mare, reflectând astfel incertitudinile economice cu care se confruntă țara.
Pregătirile Chinei pentru Anul Nou Lunar în Contextul Îngrijorărilor Economice
În perioada premergătoare Anului Nou Lunar, se observă o creștere a cererii pentru bilete de cinema, în special datorită filmului „Legends of the Condor Heroes: The Gallants”, cu actorul și cântărețul Xiao Zhan. Acest succes înregistrat de industria cinematografică vine ca o veste bună, având în vedere că veniturile totale din box office-ul chinez au fost cu 22,6% mai mici în 2024 comparativ cu anul precedent.
Pe de altă parte, tot mai mulți chinezi aleg să călătorească în străinătate în această perioadă. Potrivit Trip.com, cea mai mare agenție de turism online din China, rezervările pentru zboruri externe și pachete de vacanță pe platforma sa s-au dublat față de anul trecut. Această tendință este susținută de vacanța prelungită, care le permite oamenilor să se bucure de o vacanță de 11 zile cu doar două zile de concediu.
Destinațiile cele mai populare includ țări din Asia de Sud-Est, cu o creștere semnificativă a biletelor pentru Vietnam, Singapore și Indonezia, care au înregistrat o creștere de peste 50%. Cererea pentru Japonia a crescut cu 58%, iar interesul pentru Hong Kong aproape că s-a dublat.
Aceste tendințe de călătorie și redresare în industria cinematografică reflectă un optimism moderat în rândul populației chineze, în ciuda preocupărilor economice persistente.