Ciocolata din Dubai și Impactul Asupra Prețului Fisticului
O ciocolată artizanală din Dubai, umplută cu cremă de fistic, a câștigat popularitate pe TikTok, generând o creștere a cererii globale pentru fistic. Această tabletă de ciocolată a devenit virală după ce clipurile video cu ea au strâns peste 120 de milioane de vizualizări, conform The Guardian.
Popularitatea ciocolatei a dus la o penurie internațională de fistic, ingredient esențial în această delicatesă, cultivat în principal în SUA și Iran. Prețul fisticului a crescut semnificativ în ultima perioadă, de la 7,65 dolari la 10,30 dolari pe liră, a declarat Giles Hacking de la compania de comerț cu nuci CG Hacking pentru Financial Times.
SUA, ca principal exportator mondial, s-a confruntat cu o recoltă slabă, ceea ce a contribuit la lipsa sâmburilor de fistic necesari pentru producția de ciocolată. Producătorii iranieni au compensat în parte această cerere, exportând cu 40% mai mult fistic către Emiratele Arabe Unite în primele șase luni ale anului, comparativ cu anul anterior.
Ciocolata din Dubai, creată de ciocolatierul Fix, combină ciocolată cu lapte, aluat crocant și o umplutură de cremă de fistic, fiind denumită „Can’t Get Knafeh of It”, un joc de cuvinte inspirat de desertul tradițional kanafeh. Alți producători de ciocolată de renume, precum Läderach și Lindt, au început să lanseze propriile variante cu fistic, dar se confruntă cu dificultăți în a satisface cererea internațională.
Charles Jandreau, director general al Prestat Group, a menționat că cererea pentru aceste batoane a surprins industria, subliniind impactul viral al ciocolatei din Dubai asupra pieței globale.