Ryanair introduce amenzi pentru pasagerii indisciplinați
Compania aeriană Ryanair, una dintre cele mai mari din Europa și care operează și în România, a anunțat că va impune amenzi de cel puțin 500 de euro pentru pasagerii al căror comportament deranjant duce la eliminarea lor din zboruri. Această măsură are scopul de a descuraja comportamentele inacceptabile la bordul aeronavelor.
Un purtător de cuvânt al Ryanair a declarat: „Este inacceptabil ca pasagerii să sufere perturbări inutile din cauza comportamentului unui singur pasager indisciplinat.” Compania a evidențiat că, statistic vorbind, perturbările sunt cauzate de un număr mic de pasageri problematice.
Ryanair a modificat termenii și condițiile sale pentru a permite ca amenzile să fie „luate direct de pe cardul folosit pentru a face rezervarea.” Această schimbare vine după incidente în care zborurile au fost deviate din cauza comportamentului turbulent al unor pasageri.
De exemplu, într-un incident din ianuarie, compania a solicitat despăgubiri de peste 15.000 de euro după ce un zbor de la Dublin la Lanzarote a fost deviat din cauza unui pasager indisciplinat. De asemenea, un alt zbor a fost deviat la Rzeszow din Polonia, iar pasagerul responsabil a fost condamnat și amendat cu 3.230 de euro.
Ryanair a cerut, de asemenea, Uniunii Europene să limiteze vânzarea de alcool în aeroporturi, ca parte a eforturilor de a reduce comportamentele disruptive în timpul zborurilor.