Comutatoarele de combustibil ale avioanelor Boeing, investigate de companiile aeriene
India a ordonat companiilor aeriene să verifice comutatoarele de combustibil ale mai multor modele Boeing, în urma accidentului mortal al Air India din 12 iunie, care a dus la moartea a 260 de persoane. Coreea de Sud a anunțat că va lua măsuri similare de precauție.
Deși producătorul Boeing și Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) au declarat că dispozitivele de blocare a comutatoarelor de combustibil sunt sigure, măsurile de verificare au fost intensificate. Un raport preliminar a arătat că, în momentul accidentului, comutatoarele au trecut din poziția de funcționare în cea de oprire aproape simultan, generând întrebări între piloți despre oprirea alimentării cu combustibil.
Direcția Generală a Aviației Civile din India a dispus o investigație asupra dispozitivelor de blocare de pe modelele Boeing, inclusiv 787 și 737, după ce companiile aeriene indiene și internaționale au început verificările proprii. Unele companii, cum ar fi Qantas Airways și ANA, au efectuat inspecții încă din 2018, conform recomandărilor FAA.
Singapore Airlines a confirmat că toate comutatoarele de combustibil ale flotei sale de Boeing 787 funcționează corect, iar Korean Air Lines a început inspecția proactivă a comutatoarelor. Japan Airlines a declarat că, de asemenea, efectuează verificări în conformitate cu recomandările autorităților.
Comutatoarele de combustibil ale avioanelor Boeing, inspectate de Air India
În urma incidentului recent cu Air India, compania aeriană a început verificarea mecanismului de blocare a comutatoarelor de combustibil pentru flotele sale de avioane 787 și 737. Până în prezent, nu au fost descoperite probleme semnificative, conform unei surse care a dorit să rămână anonimă. Aproximativ jumătate din avioanele 787 au fost inspectate, iar aproape toate avioanele 737 au fost de asemenea verificate. Inspecțiile sunt așteptate să fie finalizate în următoarele zile.
Raportul preliminar referitor la accidentul Air India a relevat că firma nu a realizat inspecțiile recomandate de FAA, deoarece avizul din 2018 nu era obligatoriu. Totuși, înregistrările de întreținere indică faptul că modulul de control al accelerației, care include comutatoarele de combustibil, a fost înlocuit în anii 2019 și 2023 pe avionul implicat în accident.
Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a subliniat într-o notă internă că raportul preliminar nu a identificat defecte mecanice sau de întreținere și a confirmat că toate lucrările de întreținere necesare au fost efectuate.