Începerea construcției „Podului de Flori”
Construcția podului rutier peste Prut, denumit „Podul de Flori”, va începe pe 26 aprilie, în sâmbăta Paștelui Blajinilor. Ceremonia de lansare a lucrărilor va avea loc pe ambele maluri ale Prutului, conform declarațiilor ministrului moldovean al infrastructurii și dezvoltării regionale, Vladimir Bolea.
Detalii despre proiect
Ministerul a invitat toți cetățenii moldoveni să participe la acest moment simbolic, unde se va pune piatra de temelie pentru construcția podului. „Podul de Flori” va reprezenta capătul autostrăzii A8, cunoscută și ca „Autostrada Unirii”, care va conecta Pașcani, Iași și Ungheni.
Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale, cu o lungime totală de 261 de metri. Lățimea podului va fi de 13 metri în prima etapă, urmând să ajungă la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include, de asemenea, un punct de trecere a frontierei, dotat cu facilități pentru control amănunțit și parcări pentru TIR-uri și autoturisme.
Finanțare și termene
Proiectul „Podul de Flori” este parte a Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureș, Iași și Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Național R1 Chișinău – Ungheni. Autoritățile moldovene estimează că traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, iar finalizarea Autostrăzii Unirii este planificată între 2029 și 2030.
Investiția în acest proiect este finanțată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cu o valoare care depășește 30 de milioane de euro.