Hot News
Un bărbat din Cluj a fost prins de polițiști în timp ce încerca să vândă aproape 7 kg de mercur pentru suma de 7.000 de euro.
„Mihai Rotaru este mândru de animalele Universității Craiova!”
Oana Gheorghiu, despre pensiile magistraților: Au fost prinși într-un Caritas. Orice privilegiu înseamnă în partea cealaltă o gaură.
Ce spune vicepremierul Oana Gheorghiu despre intrarea într-un partid: „Ce văd eu acum în discursul public asta pare”
Ianis Hagi, coincidență fantastică: descoperirile turcilor după golul său fabulos
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă
Economic

Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă

Data: 19 aprilie 2025 - 11:10
Petrache Poenaru 359
Distribuie
constructorii auto din china disperati sa si construiasca propriile fabrici in europa romania nu reuseste sa atraga 68033f106982e

Sursa foto: Google Images

Constructorii auto din China caută să-și construiască fabrici în Europa

Constructorii auto din China, precum SAIC și Chery, sunt în căutarea unor locații pentru a-și deschide fabrici în Europa, având în vedere avantajele de a scăpa de tarifele vamale mari și de a se apropia de clienții locali. De exemplu, SAIC, care deține brandul MG, analizează în prezent opțiuni pentru a investi într-o uzină de automobile pe continent, cu anunțul privind locația estimat pentru vara acestui an.

Un factor crucial în decizia de a construi o fabrică este presiunea exercitată asupra prețurilor vehiculelor, cauzată de tarifele vamale aplicate de Uniunea Europeană, care pot ajunge până la 35,3%, ceea ce afectează competitivitatea modelelor MG pe piața europeană.

Condițiile din România nu atrag constructorii auto

În ciuda interesului crescut al constructorilor chinezi, România nu reușește să atragă aceste investiții. De exemplu, BYD a ales să construiască prima uzină din Europa în Ungaria, la Szeged, o decizie influențată de prețurile mai accesibile la terenuri și salariile mai mici din această țară. De asemenea, România nu a fost parte din Schengen la momentul în care BYD a negociat pentru teren, ceea ce a reprezentat un obstacol important pentru atragerea de investiții auto.

Chery, cel mai mare exportator de automobile din China, a achiziționat o uzină în Spania, dar a declarat că ia în considerare construirea unei alte fabrici în Europa, în timp ce se pregătește să pătrundă pe piețele din Europa de Est, inclusiv în România, cu mașini importate din China.

În concluzie, în timp ce constructorii auto din China sunt disperați să își extindă producția în Europa, România continuă să piardă oportunități valoroase din cauza unor condiții defavorabile pentru investiții.

Constructorii auto din China în căutarea unor fabrici în Europa

Constructorii auto din China își manifestă interesul de a construi uzine în Europa, însă România nu reușește să atragă aceste investiții. Lexi Xu, Brand Manager pentru România, a declarat că, în prezent, nu există planuri pentru construirea unei fabrici în țară. „Nu avem informații despre o fabrică în România. Vom anunța dacă acest lucru se va întâmpla în viitor”, a afirmat aceasta.

În contrast, compania Xpeng, care face parte din acționariatul grupului Volkswagen, caută activ un teren pentru a construi o uzină destinată pieței europene. CEO-ul Xpeng a menționat că este esențial să găsească o țară în care riscurile legate de angajați să fie reduse, ceea ce sugerează o necesitate de stabilitate salarială.

Guvernul chinez a oferit companiilor auto sfaturi pentru a evita țările care au adoptat legislația ce crește tarifele pentru importurile de automobile electrice în Uniunea Europeană. Aceasta implică evitarea unor țări din Europa de Vest, precum Spania și Franța, dar și din Europa de Est, cum ar fi Polonia.

Intrarea unui al treilea constructor auto din China în România ar aduce un impact semnificativ asupra economiei locale, nu doar prin investițiile într-o fabrică, dar și prin creșterea exporturilor. De obicei, vânzările locale ar reprezenta sub 10% din producția unei astfel de uzine.

Condițiile căutate de investitorii din industria auto includ costurile de achiziție, accesul la infrastructura de transport, salariile angajaților și nivelul de pregătire al acestora. România beneficiază, în prezent, de condiții favorabile în ceea ce privește accesul la autostrăzi, în special în Transilvania. Cu toate acestea, intrarea în Schengen ar putea îmbunătăți semnificativ situația pentru exportatori, reducând timpii de livrare către Europa de Vest.

Pe plan salarial, România se menține competitivă, cu salarii comparabile cu cele din Ungaria. În plus, este crucial ca guvernele țărilor care doresc să atragă investiții să pregătească pachete de sprijin și ajutoare de stat, în conformitate cu reglementările UE.

Creșterea vânzărilor de automobile produse în China pe piața europeană, care au depășit volumele importate din alte țări, reprezintă un semnal important pentru viitorul acestui sector.

Constructorii auto din China își doresc fabrici în Europa

Constructorii auto din China manifestă o dorință acută de a-și stabili propriile fabrici în Europa, în încercarea de a extinde prezența pe piața europeană. Această tendință apare în contextul în care România nu reușește să atragă aceste investiții semnificative.

În ciuda eforturilor, țara noastră se confruntă cu dificultăți în a deveni un punct de interes pentru companiile auto chineze, care caută locuri strategice pentru a-și dezvolta producția și a răspunde cererii în creștere din Europa.

În acest context, este esențial ca autoritățile române să identifice soluții pentru a îmbunătăți atracția țării noastre ca destinație pentru investițiile în industria auto. Acesta ar putea fi un pas crucial pentru a nu pierde din avantajul competitiv pe care îl oferă piața europeană.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent vinul zilei un cupaj rosu nonconformist obtinut din feteasca neagra shiraz si cabernet franc arome intense de fructe rosii prune afumate si caise carora li se adauga pe palat note de visine si c 68033efddfcb1 Vinul zilei: un cupaj roșu nonconformist din Fetească Neagră, Shiraz și Cabernet Franc, cu arome intense de fructe roșii, prune afumate și caise, completat de note de vișine și cafea, ideal pentru carne roșie și vânat.
Articolul următor giedrius arlauskis da cu talpan de pamant fcsb e steaua si cu asta basta 6803407905bc0 Giedrius Arlauskis afirmă clar: „FCSB e Steaua și cu asta basta”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
un barbat din cluj a fost prins de politisti incercand sa vanda aproape 7 kg de mercur pentru 7 000 de euro 690f833cc83b0

Un bărbat din Cluj a fost prins de polițiști în timp ce încerca să vândă aproape 7 kg de mercur pentru suma de 7.000 de euro.

8 noiembrie 2025 193
avem si noi animalele noastre mihai rotaru e mandru de monstrii universitatii craiova 690f82b7beefd

„Mihai Rotaru este mândru de animalele Universității Craiova!”

8 noiembrie 2025 2
exclusiv oana gheorghiu despre pensiile magistratilor au fost prinsi intr un caritas orice privilegiu inseamna in partea cealalta o gaura 690f7fdebff3f

Oana Gheorghiu, despre pensiile magistraților: Au fost prinși într-un Caritas. Orice privilegiu înseamnă în partea cealaltă o gaură.

8 noiembrie 2025 237
exclusiv ce spune vicepremierul oana gheorghiu despre intrarea intr un partid ce vad eu acum in discursul public asta pare 690f7fdfc2675

Ce spune vicepremierul Oana Gheorghiu despre intrarea într-un partid: „Ce văd eu acum în discursul public asta pare”

8 noiembrie 2025 177
video ianis hagi coincidenta fantastica ce au descoperit turcii dupa golul sau fabulos 690f7f50ab77c

Ianis Hagi, coincidență fantastică: descoperirile turcilor după golul său fabulos

8 noiembrie 2025 4
vinicius junior isi intalneste iar cosmarul andrei ratiu si cifrele care ii dau fiori brazilianului 690f7babdad4f

Vinicius Junior se reîntâlnește cu „coșmarul”! Andrei Rațiu și statisticile care îi provoacă fiori brazilianului

8 noiembrie 2025 9

Te-ar putea interesa și...

producatorul de baterii northvolt a solicitat intrarea in faliment 67d1454aa2564
Economic

Producătorul de baterii Northvolt a cerut falimentul.

12 martie 2025 217
cele mai vandute masini din china pe piata din europa chinezii departe de a fi o amenintare pentru industria auto locala 679df376a5cbb
Economic

Cele mai vândute mașini din China pe piața europeană. Chinezii nu reprezintă o amenințare pentru industria auto locală.

1 februarie 2025 314
cursul valutar anuntat de bnr euro creste usor si ajunge la 50612 lei 68343e7a19b76
Economic

Cursul valutar anunțat de BNR: Euro crește ușor și ajunge la 5,0612 lei.

26 mai 2025 248
avertisment legea nordis ofera doar o iluzie de siguranta 6808ab6a6d8fd
Economic

Avertisment – Legea Nordis creează doar o aparență de siguranță

23 aprilie 2025 221
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?