Hot News
Carnea procesată, comparată cu țigările în studiile privind cancerul. Cercetătorii solicită avertismente pe ambalaje. Care produse ar trebui evitate.
CLASAMENT: FCSB a coborât pe ce loc în Europa League după 1-3 cu FC Basel
Cât este ajutorul de deces în 2025: Sume mai mari pentru persoanele asigurate în sistemul de pensii
OPINIE: Târnovanu, în black-out. Caramavrov consternat de erorile de amatori ale fotbaliștilor FCSB-ului.
Basarab Panduru a făcut o ironie la adresa unei vedete de la FCSB: „Nu stau, mi-e frică, îmi vine mingea în cap”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă
Economic

Constructorii auto din China – încercări nereușite de a-și construi fabrici în Europa. România nu reușește să atragă

Data: 19 aprilie 2025 - 11:10
Petrache Poenaru 357
Distribuie
constructorii auto din china disperati sa si construiasca propriile fabrici in europa romania nu reuseste sa atraga 68033f106982e

Sursa foto: Google Images

Constructorii auto din China caută să-și construiască fabrici în Europa

Constructorii auto din China, precum SAIC și Chery, sunt în căutarea unor locații pentru a-și deschide fabrici în Europa, având în vedere avantajele de a scăpa de tarifele vamale mari și de a se apropia de clienții locali. De exemplu, SAIC, care deține brandul MG, analizează în prezent opțiuni pentru a investi într-o uzină de automobile pe continent, cu anunțul privind locația estimat pentru vara acestui an.

Un factor crucial în decizia de a construi o fabrică este presiunea exercitată asupra prețurilor vehiculelor, cauzată de tarifele vamale aplicate de Uniunea Europeană, care pot ajunge până la 35,3%, ceea ce afectează competitivitatea modelelor MG pe piața europeană.

Condițiile din România nu atrag constructorii auto

În ciuda interesului crescut al constructorilor chinezi, România nu reușește să atragă aceste investiții. De exemplu, BYD a ales să construiască prima uzină din Europa în Ungaria, la Szeged, o decizie influențată de prețurile mai accesibile la terenuri și salariile mai mici din această țară. De asemenea, România nu a fost parte din Schengen la momentul în care BYD a negociat pentru teren, ceea ce a reprezentat un obstacol important pentru atragerea de investiții auto.

Chery, cel mai mare exportator de automobile din China, a achiziționat o uzină în Spania, dar a declarat că ia în considerare construirea unei alte fabrici în Europa, în timp ce se pregătește să pătrundă pe piețele din Europa de Est, inclusiv în România, cu mașini importate din China.

În concluzie, în timp ce constructorii auto din China sunt disperați să își extindă producția în Europa, România continuă să piardă oportunități valoroase din cauza unor condiții defavorabile pentru investiții.

Constructorii auto din China în căutarea unor fabrici în Europa

Constructorii auto din China își manifestă interesul de a construi uzine în Europa, însă România nu reușește să atragă aceste investiții. Lexi Xu, Brand Manager pentru România, a declarat că, în prezent, nu există planuri pentru construirea unei fabrici în țară. „Nu avem informații despre o fabrică în România. Vom anunța dacă acest lucru se va întâmpla în viitor”, a afirmat aceasta.

În contrast, compania Xpeng, care face parte din acționariatul grupului Volkswagen, caută activ un teren pentru a construi o uzină destinată pieței europene. CEO-ul Xpeng a menționat că este esențial să găsească o țară în care riscurile legate de angajați să fie reduse, ceea ce sugerează o necesitate de stabilitate salarială.

Guvernul chinez a oferit companiilor auto sfaturi pentru a evita țările care au adoptat legislația ce crește tarifele pentru importurile de automobile electrice în Uniunea Europeană. Aceasta implică evitarea unor țări din Europa de Vest, precum Spania și Franța, dar și din Europa de Est, cum ar fi Polonia.

Intrarea unui al treilea constructor auto din China în România ar aduce un impact semnificativ asupra economiei locale, nu doar prin investițiile într-o fabrică, dar și prin creșterea exporturilor. De obicei, vânzările locale ar reprezenta sub 10% din producția unei astfel de uzine.

Condițiile căutate de investitorii din industria auto includ costurile de achiziție, accesul la infrastructura de transport, salariile angajaților și nivelul de pregătire al acestora. România beneficiază, în prezent, de condiții favorabile în ceea ce privește accesul la autostrăzi, în special în Transilvania. Cu toate acestea, intrarea în Schengen ar putea îmbunătăți semnificativ situația pentru exportatori, reducând timpii de livrare către Europa de Vest.

Pe plan salarial, România se menține competitivă, cu salarii comparabile cu cele din Ungaria. În plus, este crucial ca guvernele țărilor care doresc să atragă investiții să pregătească pachete de sprijin și ajutoare de stat, în conformitate cu reglementările UE.

Creșterea vânzărilor de automobile produse în China pe piața europeană, care au depășit volumele importate din alte țări, reprezintă un semnal important pentru viitorul acestui sector.

Constructorii auto din China își doresc fabrici în Europa

Constructorii auto din China manifestă o dorință acută de a-și stabili propriile fabrici în Europa, în încercarea de a extinde prezența pe piața europeană. Această tendință apare în contextul în care România nu reușește să atragă aceste investiții semnificative.

În ciuda eforturilor, țara noastră se confruntă cu dificultăți în a deveni un punct de interes pentru companiile auto chineze, care caută locuri strategice pentru a-și dezvolta producția și a răspunde cererii în creștere din Europa.

În acest context, este esențial ca autoritățile române să identifice soluții pentru a îmbunătăți atracția țării noastre ca destinație pentru investițiile în industria auto. Acesta ar putea fi un pas crucial pentru a nu pierde din avantajul competitiv pe care îl oferă piața europeană.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent vinul zilei un cupaj rosu nonconformist obtinut din feteasca neagra shiraz si cabernet franc arome intense de fructe rosii prune afumate si caise carora li se adauga pe palat note de visine si c 68033efddfcb1 Vinul zilei: un cupaj roșu nonconformist din Fetească Neagră, Shiraz și Cabernet Franc, cu arome intense de fructe roșii, prune afumate și caise, completat de note de vișine și cafea, ideal pentru carne roșie și vânat.
Articolul următor giedrius arlauskis da cu talpan de pamant fcsb e steaua si cu asta basta 6803407905bc0 Giedrius Arlauskis afirmă clar: „FCSB e Steaua și cu asta basta”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
carnea procesata comparata cu tigarile in studii despre cancer cercetatorii cer avertismente pe ambalaje ce produse trebuie evitate 690d9708df0d4

Carnea procesată, comparată cu țigările în studiile privind cancerul. Cercetătorii solicită avertismente pe ambalaje. Care produse ar trebui evitate.

7 noiembrie 2025 307
clasament pe ce loc a coborat fcsb in europa league dupa 1 3 cu fc basel 690d968140631

CLASAMENT: FCSB a coborât pe ce loc în Europa League după 1-3 cu FC Basel

7 noiembrie 2025 2
cat este ajutorul de deces in 2025 sume mai mari pentru persoanele care au fost asigurate in sistemul de pensii 690d938f11860

Cât este ajutorul de deces în 2025: Sume mai mari pentru persoanele asigurate în sistemul de pensii

7 noiembrie 2025 335
opinie s au batut singuri tarnovanu in black out caramavrov e consternat de erorile de amatori facute de fotbalistii fcsb ului 690d92fe5b667

OPINIE: Târnovanu, în black-out. Caramavrov consternat de erorile de amatori ale fotbaliștilor FCSB-ului.

7 noiembrie 2025 7
basarab panduru a ironizat o vedeta de la fcsb nu stau mi e frica imi vine mingea in cap 690d8f7944e43

Basarab Panduru a făcut o ironie la adresa unei vedete de la FCSB: „Nu stau, mi-e frică, îmi vine mingea în cap”

7 noiembrie 2025 8
cand se vor juca meciurile fcsb puskas akademia din youth league 690d8bf5c60ec

Programul meciurilor FCSB – Puskas Akademia din Youth League

7 noiembrie 2025 300

Te-ar putea interesa și...

statul va incasa de la oil terminal dividende de doua ori mai mari decat cele stabilite initial de companie 67f62850b2e87
Economic

Statul va încasa de la Oil Terminal dividende de două ori mai mari decât cele inițiale stabilite de companie

9 aprilie 2025 269
explicatiile ministrului energiei despre exportul de gaze naturale si electricitate al tarii noastre in republica moldova 6776e5d67a0af
Economic

Explicațiile ministrului Energiei despre exportul de gaze naturale și electricitate din România în Republica Moldova

2 ianuarie 2025 394
primul hub de mare putere din romania pentru incarcarea autovehiculelor electrice unde sunt statiile dedicate vehiculelor grele 681c7f9f05b7b
Economic

Primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice. Locația stațiilor dedicate vehiculelor grele

8 mai 2025 378
foto cluj napoca va avea prima fabrica de hidrogen din romania un mare proiect devine realitate 67bc6cba10955
Economic

Cluj-Napoca va avea prima fabrică de hidrogen din România. Un mare proiect devine realitate.

25 februarie 2025 211
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?