Lucrările pentru modernizarea Drumului Județean 391, pe tronsonul Tuzla – Biruința, parte a unui proiect finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“, sunt suspendate din cauza contestațiilor. Licitația pentru atribuirea contractului a fost contestată pentru a doua oară, ceea ce prelungește procedura și amână astfel debutul lucrărilor.
Asociația de Dezvoltare Durabilă (ADD) a Județului Constanța a inițiat procedura de achiziție publică având ca obiect „Servicii de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului și execuția investiției publice: Modernizare DJ 391, tronson Tuzla – Biruința“. Mai multe asocieri de firme cunoscute au manifestat interes, printre care Oyl Company Holding AG SRL – Eurocedar Internațional SRL și Swietelsky Construct SRL – Swietelsky Magyarorszag Kft.
Una dintre ofertele respinse a fost cea depusă de asocierea Oyl Company Holding AG SRL – Eurocerad International SRL, care a fost declarată neconformă conform comunicării din SICAP. Aceasta a dus la prima contestație, admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), care a anulat raportul procedurii și a obligat autoritatea contractantă să reevalueze oferta.
Recent, a fost depusă o a doua contestație, după ce ADD Constanța a emis o nouă solicitare de clarificări. Aceasta continuă să întârzie finalizarea procesului de atribuire a contractului de 35 de milioane de lei, necesar modernizării drumului.
Contractul în valoare de 35.645.663,90 lei pentru modernizarea sectorului de Drum Județean 391 Tuzla – Biruința este în continuare blocat din cauza contestațiilor depuse. Deși o primă contestație a fost admisă în primăvară, iar CNSC a obligat autoritatea să reevalueze oferta asocierii, situația nu s-a clarificat.
Asocierea de firme Oyl Company Holding AG SRL și Eurocerad International SRL a solicitat anularea adreselor de clarificări și a actelor subsecvente, cerând ca autoritatea contractantă să evalueze oferta tehnică și financiară a acestei asocieri, continuând astfel procedura de desemnare a ofertei câștigătoare conform criteriilor din documentația de atribuire.
De asemenea, G&M Road Building Engineering SRL a formulat o cerere de intervenție, contestând contestația depusă de Oyl Company Holding AG SRL și Eurocerad International SRL, considerând-o nefondată. CNSC a admis contestația, anulând adresa de solicitare de clarificări nr. 276/19.06.2025 și obligând autoritatea să reevalueze oferta în termen de 15 zile.
În urma acestei decizii, începerea lucrărilor de modernizare a drumului rămâne incertă, proiectul având o lungime totală de 11,03 kilometri și fiind de mare interes pentru companiile din domeniul construcțiilor din România.