Croații continuă să boicoteze magazinele
Asociațiile pentru protecția consumatorilor din Croația au lansat un apel pentru menținerea boicotului magazinelor, ca reacție la inflația crescută. Aceste organizații îndeamnă populația să evite în special trei lanțuri de magazine: Lidl, Eurospin și dm, conform celor raportate de AFP.
Pe 24 ianuarie, la inițiativa acelorași asociații, mulți croați au ales să nu mai viziteze magazinele, rezultând într-o scădere semnificativă a vânzărilor, cu cifra de afaceri a comercianților reducându-se la jumătate, potrivit datelor de la administrația fiscală.
În cadrul unei conferințe de presă, Josip Kelemen, reprezentant al asociației „Hello, Inspector”, a făcut apel la reluarea boicotului pe 31 ianuarie. Acesta a încurajat cetățenii să evite nu doar magazinele, ci și serviciile de livrare, restaurantele, cafenelele, precum și cumpărăturile online și plățile la benzinării.
Kelemen a subliniat că mesajul croaților a fost unul puternic și clar. De asemenea, el a invitat populația să boicoteze produsele din cele trei lanțuri de magazine pentru o săptămână, sugerând să nu cumpere băuturi răcoritoare, apă îmbuteliată sau detergenți, categorii de produse în care prețurile au crescut semnificativ recent.
„Nu este vorba despre un atac îndreptat împotriva acestor lanțuri, ci despre o modalitate de a comunica proprietarilor că prețurile sunt nesustenabile”, a declarat Kelemen.
Prețurile în Croația au crescut cu 4,5% în luna decembrie, având cea mai mare inflație din zona euro în 2024, ceea ce a determinat tot mai mulți croați să își facă cumpărăturile în țări vecine, precum Slovenia sau Italia.