Cel mai rapid tren de mare viteză din lume, CR450, în teste la Beijing
Prototipul trenului de mare viteză CR450, capabil să atingă o viteză de testare de până la 450 km/h și o viteză operațională de 400 km/h, se află în prezent în teste pe inelul feroviar din Beijing. Aceste teste sunt esențiale pentru viitoarele servicii comerciale, conform informațiilor furnizate de agenția Xinhua.
De asemenea, trenurile CR450 au avut debutul în Beijing pe 30 decembrie 2024 și sunt semnificativ mai rapide decât predecesorii lor, trenurile CR400 Fuxing, care operează la o viteză maximă de 350 km/h.
Wang Feng, vicepreședinte al CRRC Corporation Limited, a subliniat că CR450 marchează un progres semnificativ în teoria, tehnologia, echipamentele, standardele și managementul operațional al trenurilor de mare viteză. Inginerii au realizat îmbunătățiri în capacitatea de tracțiune, performanța dinamică și sistemele pantograf pentru a atinge această viteză operațională fără precedent. Trenul utilizează un sistem de tracțiune cu magnet permanent răcit cu apă, ceea ce contribuie la eficiența sa remarcabilă.
Cel mai rapid tren de mare viteză din lume, în teste la Beijing
Recent, la Beijing, a fost testat un tren de mare viteză de nouă generaţie, capabil să atingă viteze de până la 450 km/h. Acest tren beneficiază de un boghiu de înaltă stabilitate şi inovaţii multi-sistem care susţin funcţionarea sa la viteze extrem de mari.
Siguranţa pasagerilor este o prioritate, fiind sporită datorită tehnologiei avansate de control al frânării de urgenţă, care funcţionează pe mai multe niveluri, precum şi datorită celor peste 4.000 de senzori de monitorizare instalaţi la bord. Trenul este echipat cu un sistem eficient de identificare a situaţiilor de urgenţă de pe calea ferată.
Designul aerodinamic al trenului contribuie la reducerea semnificativă a rezistenţei aerului, iar noile tehnologii şi materiale uşoare permit o reducere a greutăţii trenului cu 10% şi a rezistenţei la rulare cu 22%. De asemenea, pentru a oferi o experienţă de călătorie mai plăcută, au fost implementate şapte tehnologii inovatoare care reduc zgomotul din cabină cu 2 decibeli, utilizând materiale fonoabsorbante şi forme aerodinamice optimizate.