Curtea de Conturi a României a publicat recent un raport de audit privind activitatea financiară și administrarea patrimoniului Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, evaluând conformitatea acestora cu legislația în vigoare pentru perioada 2021 – 2023. Misiunea de audit a fost finalizată în iunie 2025 și a relevat disfuncționalități semnificative atât la nivel central, cât și în sucursalele regionale, inclusiv la Constanța.
Raportul a evidențiat faptul că activitatea și administrarea patrimoniului CN CFR SA nu au fost conforme cu normele legale, fiind constatate neconformități semnificative și generalizate. La nivel central, au fost identificate investiții abandonate, creanțe nerecuperabile în valoare de zeci de milioane de lei, probleme de cadastru și nereguli în contabilitate.
Descoperiri la Sucursala Regională Constanța
În ceea ce privește Sucursala Regională Constanța, s-au descoperit nereguli grave, printre care menținerea în evidențele contabile a activelor aprobate pentru casare încă din 2003. De asemenea, nu s-a realizat valorificarea completă a rezultatelor inventarierii anuale, iar acestea nu au fost reflectate integral în evidența contabilă.
Problemele au fost evidente și în gestionarea deșeurilor, unde operatorul de salubrizare nu a respectat frecvența de ridicare stabilită prin contract. Activitatea de gestionare a deșeurilor a fost, de asemenea, deficitară, fiind evidențiate doar în unități de volum, nu și în tone.
În urma acestor descoperiri, au fost formulate măsuri urgente pentru îmbunătățirea conducerii, controlului intern și gestiunii financiare.