Ghid pentru utilizarea inteligenței artificiale în școli
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat joi, în cadrul unei emisiuni la Digi24, că un ghid de utilizare a inteligenței artificiale (IA) în mediul preuniversitar va fi disponibil în „una-două săptămâni”. Acest ghid are scopul de a arăta cum poate fi folosită IA pentru a constitui un „plus, nu un minus” în educație, având în vedere că tot mai mulți elevi utilizează această tehnologie în activitățile lor școlare.
David a subliniat că, deși există îngrijorări în rândul elevilor cu privire la impactul IA asupra capacității de învățare și gândirii critice, conștientizarea acestei probleme este un aspect pozitiv. El a afirmat că tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este în mod intrinsec bună sau rea, ci depinde de modul în care este utilizată.
Ministrul a menționat că în România există deja instrucții și ghiduri de utilizare a inteligenței artificiale în învățământul superior și parțial în învățământul preuniversitar. Ghidul care urmează să fie lansat va oferi îndrumări despre cum să folosești IA eficient, nu doar axat pe rezultate, ci și pe procesul care duce la acestea. Acesta se va concentra pe nevoile învățământului preuniversitar, având în vedere că universitățile au început deja să dezvolte propriile ghiduri.