Daniel David despre anul școlar 2025 – 2026
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat la Digi 24 că situația infrastructurii școlare înainte de anul școlar 2025 – 2026 nu va fi semnificativ mai bună decât în anul precedent, având în vedere că nu au avut loc construcții majore. În răspuns la criticile legate de stabilirea unei limite de 30 de elevi în clase, David a subliniat că această limită nu este o noutate, menționând că și alte țări aplica această regulă.
„Ministrul nu poate merge în fiecare școală pentru a aplica instrucțiunile pe care le dă. Am transmis instrucțiuni clare pentru activitățile din săptămânile «Școala Altfel» și «Săptămâna verde», care nu necesită neapărat excursii. Aceste activități pot fi integrate în predarea de zi cu zi, folosind diverse materii”, a declarat David.
De asemenea, oficialul a explicat că responsabilitatea aplicării acestor instrucțiuni revine consiliilor de administrație ale școlilor, care includ profesori, părinți și, uneori, reprezentanți ai elevilor. „Este esențial ca educația să fie relevantă pentru viața de zi cu zi, o abordare necesară având în vedere rezultatele slabe la testele PISA”, a adăugat David.
În ceea ce privește infrastructura școlară, ministrul a subliniat că aceasta nu este sub controlul Ministerului Educației, ci al autorităților locale, care trebuie să fie conștiente de responsabilitățile lor în acest domeniu.
Daniel David, despre anul școlar 2025 – 2026
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat că nu poate vizita fiecare școală pentru a implementa instrucțiunile necesare, având în vedere că clădirile școlilor nu aparțin Ministerului Educației, ci autorităților locale. El a explicat că Ministerul susține financiar actul educațional, inclusiv salariile profesorilor și bursele elevilor.
Referitor la infrastructura școlară, David a menționat că situația nu va fi semnificativ mai bună comparativ cu anul precedent, din cauza lipsei construcțiilor majore și a absenței unui program național de dezvoltare a infrastructurii. Deși s-au realizat și se continuă lucrări prin PNRR, ministrul consideră că acestea sunt insuficiente pentru a îmbunătăți semnificativ condițiile existente în școli.