Daniel David: Examenele de admitere pentru clasa a V-a, soluții temporare
Daniel David, ministrul Educației, a afirmat că examenele de admitere pentru clasa a V-a, aplicate în unele școli, nu constituie „un mecanism de bune practici”, ci o soluție temporară pentru selecția elevilor. Aceasta se aplică în unitățile de învățământ unde cererea de înscriere este mare. David a subliniat că aceste examene sunt necesare până la implementarea reformelor în curriculum.
„Eu nu sunt de acord în general cu examenele de selecție foarte dure în cadrul învățământului obligatoriu. Până când vom face reformele necesare, nu avem alte mecanisme pentru a realiza o testare standardizată a copiilor”, a explicat el. Ministrul a menționat că, în prezent, școlile sunt inegale, iar notele oferite de profesori pot varia din cauza lipsei unor standarde comune.
David a subliniat că examenul pentru clasa a V-a nu este obligatoriu pentru copiii care continuă în aceeași școală. Aceștia beneficiază de o tranziție lină de la clasa a IV-a la clasa a V-a. În concluzie, examenul reprezintă o „soluție de moment” până la realizarea reformelor necesare în sistemul educațional.
„În principiu, cred că examenele în învățământul obligatoriu ar trebui să aibă un rol informativ, nu de selecție. Acestea ar trebui să ajute părinții și profesorii să înțeleagă mai bine progresul elevilor și să intervină atunci când este necesar”, a conchis Daniel David.
Examinarea pentru Admiterea în Clasele a V-a – O Soluție Provizorie
Potrivit lui Daniel David, examenele de admitere pentru clasele a V-a în anumite școli reprezintă doar o soluție temporară. El subliniază că, în absența unei reforme a curriculumului și a implementării unor standarde mai riguroase de evaluare, aceste examene nu pot fi considerate o practică adecvată.
„Cred că selecția pentru a trece dintr-o clasă în alta nu este un mecanism indicat în acest moment. Fără reforme semnificative, nu am alte soluții disponibile”, a declarat David.
Aceste puncte de vedere evidențiază necesitatea de a aborda problemele din sistemul educațional și de a implementa schimbări durabile, mai degrabă decât să ne bazăm pe soluții temporare.
Editor: A.P.