Educația, subfinanțată cronic: Apelul lui Daniel David
Daniel David a subliniat, într-o recentă conferință de presă, că educația suferă de o subfinanțare cronică de foarte mulți ani. El a atras atenția asupra faptului că, deși există analize pentru reducerea cheltuielilor în sistemul educațional, este esențial ca orice economii realizate să fie reinvestite în educație și cercetare.
„Avem lucruri de eficientizat în zona educației și cercetării, dar, în același timp, orice eficientizare trebuie să se întoarcă în sistemul de educație, care a fost subfinanțat timp de mulți ani. Este important să ne asumăm angajamentele prevăzute în legislație, pentru a atinge procentele din PIB dedicate educației și cercetării peste patru sau cinci ani,” a declarat David.
Ministrul Educației a menționat că discuțiile privind majorarea normei didactice ca o măsură pentru reducerea deficitului bugetar sunt frecvente. Totuși, acesta a subliniat că orice ajustare trebuie să fie corelată cu standardele europene și să țină cont de bunele practici existente.
„Deciziile în acest sens trebuie să se bazeze pe cum stau alte țări europene în raport cu numărul de ore didactice și veniturile profesorilor. Este o discuție normală, dar orice modificare trebuie să respecte angajamentele asumate față de cadrele didactice,” a explicat ministrul.
David a concluzionat că, în contextul actual, este crucial ca resursele financiare să fie direcționate corect pentru a îmbunătăți sistemul educațional, asigurând astfel un viitor mai bun pentru tineri.
Educația și Subfinanțarea Cronică
David a subliniat că educația se confruntă cu o subfinanțare cronică de mulți ani, o problemă care afectează grav calitatea procesului educațional. El a accentuat importanța menținerii standardelor educaționale, afirmând că orice modificare în sistem trebuie să fie atent gestionată pentru a nu compromite învățământul.
„Un director nu poate să renunțe pur și simplu la un profesor dacă nu are pe cineva care să predea cursurile necesare elevilor. Este crucial ca resursele financiare să fie utilizate eficient, iar orice reducere de cheltuieli să fie reinvestită în sistemul educațional,” a afirmat David.