Hot News
Alexandru Nazare comentează decizia ÎCCJ în dosarul „Micula”: „Justiţia a stabilit clar că ANAF a acţionat corect”
„Ia Molecule și uiți că există mâncare”: O pastilă de slăbit ieftină, dar extrem de periculoasă, din Rusia a câștigat popularitate pe TikTok
Se solicită dizolvarea Consiliului Local Mereni. Aceasta nu ar fi o premieră!
ADIO, Abator! Continuă demolarea fostelor hale de producție: în locul lor vor apărea blocuri moderne
Încă două blocuri de 12 etaje în Mamaia!
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce metroul din Cluj nu avansează: explicațiile Asociației Pro Infrastructură – fără bani, fără proiect, fără autorizație.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > De ce metroul din Cluj nu avansează: explicațiile Asociației Pro Infrastructură – fără bani, fără proiect, fără autorizație.
Economic

De ce metroul din Cluj nu avansează: explicațiile Asociației Pro Infrastructură – fără bani, fără proiect, fără autorizație.

Data: 10 iulie 2025 - 08:56
Petrache Poenaru 44
Distribuie
de ce e metroul clujean in plop si plopu n aer explicatiile asociatiei pro infrastructura fara bani fara proiect fara autorizatie 686f63e2748ec

Sursa foto: Google Images

Problemele metroului uşor clujean: lipsa fondurilor şi a autorizaţiilor

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, miercuri, că metroul uşor clujean se află într-o situaţie critică, lipsind atât finanţarea, cât şi proiectul tehnic finalizat, ceea ce duce la absenţa autorizaţiei de construire. Această situaţie este considerată „îngrijorătoare”, având în vedere incapacitatea Primăriei Cluj-Napoca de a gestiona investiţii majore.

Antreprenorul general Gülermak, care a primit un avans de peste 230 de milioane de euro, a achiziţionat două utilaje pentru săparea tunelurilor, dar acestea „zac dezasamblate”. Cu un ordin de începere emis pe 1 septembrie 2023, metroul nu dispune de finanţare asigurată, de proiect tehnic finalizat şi, prin urmare, de autorizaţie de construire, în ciuda promisiunilor abundente.

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură, Primăria Cluj-Napoca a achitat un avans de 232 milioane de euro, bani proveniţi de la Guvernul Ciolacu, către Gülermak. Organizaţia a subliniat că, deşi există un plan estimat de 1,8 miliarde de euro pentru finalizarea proiectului, Primăria nu a reuşit să pregătească documentele necesare şi a scos proiectul de pe PNRR, mutându-l verbal pe Programul Transport, fără a depune cererea de finanţare.

În plus, din alocarea de 1,2 miliarde de euro disponibilă, doar magistrala M4 din Bucureşti are contract de finanţare semnat. Primarul Emil Boc nu pare să se grăbească să asigure o parte din restul de 1,5 miliarde de euro necesari pentru metroul clujean, în condiţiile în care spaţiul disponibil în Programul Transport este limitat.

Asociaţia Pro Infrastructură a evidenţiat faptul că Gülermak a investit o parte din avans în două TBM-uri, estimate la 30 de milioane de euro, dar acestea sunt de asemenea inoperabile, fără conexiuni la surse de apă şi energie electrică. Criticile se îndreaptă către Primăria Cluj-Napoca, care este acuzată de incapacitatea de a gestiona investiţiile majore, precum metroul, trenul metropolitan şi centura metropolitană.

De asemenea, Asociaţia a subliniat că există semnale că Gülermak nu îşi îndeplineşte angajamentele, iar Primăria continuă să transmită informaţii încurajatoare clujenilor, fără a avea un plan concret pentru realizarea proiectului. Această situaţie subliniază preocupările legate de transparenţa şi eficienţa gestionării proiectelor de infrastructură în Cluj-Napoca.

Problemele Metroului Clujean: Fără Finanțare și Autorizație

Asociația Pro Infrastructură a subliniat dificultățile întâmpinate în proiectul metroului clujean, menționând că studiul de fezabilitate livrat este deficitar, generând blocaje în procesul de proiectare.

Organizația solicită transparență în gestionarea proiectului, acces la ședințele de progres și angajarea unui manager competent și responsabil, care să reprezinte beneficiarul în relația cu antreprenorii și supervizorii.

Etichete:asociațiabocclujcluj-napocaemilgulermakinfrastructurametroupro
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent marea britanie si uniunea europeana au renuntat la planurile de a trimite trupe in ucraina 686f634beaaf3 Marea Britanie și Uniunea Europeană au abandonat planurile de desfășurare a trupelor în Ucraina
Articolul următor galerie foto cum s a descurcat eugenie bouchard in primul meci de tenis jucat in ultimele 11 luni 686f660a61221 Cum s-a descurcat Eugenie Bouchard în primul meci de tenis după 11 luni de pauză
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
alexandru nazare despre decizia iccj in dosarul micula justitia a stabilit clar ca anaf a actionat corect 6909954f2e95c

Alexandru Nazare comentează decizia ÎCCJ în dosarul „Micula”: „Justiţia a stabilit clar că ANAF a acţionat corect”

4 noiembrie 2025
ia molecule si uiti ca exista mancare o pastila de slabit ieftina dar foarte periculoasa din rusia a devenit virala pe tiktok 690989a103a0e

„Ia Molecule și uiți că există mâncare”: O pastilă de slăbit ieftină, dar extrem de periculoasă, din Rusia a câștigat popularitate pe TikTok

4 noiembrie 2025 342
se cere dizolvarea consiliului local mereni n ar fi prima data cand se intampla asta 690951d61fd60

Se solicită dizolvarea Consiliului Local Mereni. Aceasta nu ar fi o premieră!

4 noiembrie 2025 10
galerie foto adio abator continua demolarea fostelor hale de productie in locul lor vor rasari blocuri moderne 69094cdac7062

ADIO, Abator! Continuă demolarea fostelor hale de producție: în locul lor vor apărea blocuri moderne

4 noiembrie 2025 8
inca doua blocuri de 12 etaje in statiunea mamaia 69094a7d274c4

Încă două blocuri de 12 etaje în Mamaia!

4 noiembrie 2025 350
un fost traficant de persoane din constanta caruia i a bubuit bmw ul intr o parcare reabilitat de instanta 690945f3149b0

Un fost traficant de persoane din Constanța, căruia i-a explodat BMW-ul într-o parcare, reabilitat de instanță

4 noiembrie 2025 231

Te-ar putea interesa și...

grafice dobanda bnr a fost prea stimulativa in ultimul deceniu dar acum e prea restrictiva leul e supraevaluat raport bcr 67a599b5bd86f
Economic

GRAFICE Dobânda BNR a fost prea stimulativă în ultimul deceniu, dar acum este prea restrictivă. Leul este supraevaluat – raport BCR

7 februarie 2025 226
pe profit insider o noua investitie in romania 67820f20568b2
Economic

Pe Profit Insider: Investiție recentă în România

11 ianuarie 2025 322
doar pe hartie o campanie centrul filia coalitiagen si ddb care transforma singura bancnota cu chip feminin intr un manifest pentru contraceptie gratuita 6790b33c82f11
Economic

Campania Centrului FILIA, Coaliției Gen și DDB care transformă singura bancnotă cu chip feminin într-un manifest pentru contracepție gratuită

22 ianuarie 2025 304
foto mark twain international school deschide un nou campus scolar planurile primei scoli private din romania dupa ce a fost preluata de un fond de investitii 684ab272cc847
Economic

Mark Twain International School deschide un nou campus școlar. Planurile primei școli private din România, după ce a fost preluată de un fond de investiții.

12 iunie 2025 32
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?