Hot News
Raza de acțiune a rachetelor balistice rusești Iskander lansate din Kaliningrad: țări și capitale, inclusiv situația României.
Gestul lui Liviu Ciobotariu, antrenorul Petrolului, după ce fanii i-au cerut demisia
Scandalul dronei rusești pe teritoriul României: reacția lui Nicușor Dan la întrebarea dacă trebuia doborât aparatul de zbor
Washingtonul a știut înainte că Israelul urma să bombardeze Qatarul, deși neagă acest lucru: „Trump nu a spus nu”
Gigi Becali își schimbă abordarea după umilința cu Csikszereda și coboară în iarbă: „De asta mă gândesc!”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Extern

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 11:12
Petrache Poenaru 26
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bddd5b4d7

Sursa foto: Google Images

De ce Rusia nu mai reușește să producă avioane comerciale

În anul 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au afectat grav investițiile și accesul la piese esențiale. Această situație a condus la o degradare a flotei de avioane, ceea ce afectează zborurile interne. Autoritățile ruse se văd nevoite să improvizeze soluții pentru a face față crizei.

De când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Flota de peste 700 de aeronave a Rusiei, majoritar formată din modele Airbus și Boeing, depinde acum de rute complexe și indirecte pentru a obține componentele necesare, ceea ce îngreunează și mai mult situația. O sursă din industria aviatică rusă a subliniat dificultatea de a construi o capacitate de producție de la zero, menționând că acest proces ar putea dura ani sau chiar decenii.

Impactul asupra zborurilor interne

Accidentul recent al unui avion din era sovietică, Antonov An-24, care s-a prăbușit în iulie, evidențiază necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. Toate cele 48 de persoane aflate la bord au murit, iar câteva zile mai târziu, Aeroflot a fost nevoită să suspende zborurile pentru zeci de aeronave din cauza unui atac cibernetic. Aceste incidente subliniază dificultățile cu care se confruntă sectorul aviatic rus, care reușește cu greu să se autosusțină.

În plus, producția de avioane a scăzut semnificativ, iar dobânzile ridicate au afectat nu doar acest sector, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului Rusiei. În 2021, flota Rusiei s-a îmbogățit cu 52 de avioane comerciale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, inclusiv 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214.

Revizuirea obiectivelor de producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție, reducându-le drastic de la 171 de avioane la doar 21. Această tendință continuă, iar Conglomeratul de stat Rostec, responsabil de producția de avioane de pasageri, se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea acestor obiective. Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a recunoscut aceste provocări, evidențiind impactul negativ al situației economice asupra producerii de avioane comerciale.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Rusia se confruntă cu dificultăți semnificative în producția de avioane comerciale, în special a aeronavei MC-21, care este construită în întregime cu componente rusești. Aceasta este mult mai grea decât versiunea cu piese din import, ceea ce îi reduce eficiența și autonomia de zbor. Ca urmare, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia.

Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată, fiind programată să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât se preconiza inițial. În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe de componente esențiale.

Impactul asupra zborurilor interne

În 2022, Rusia a importat componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste importuri includ piese de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie). De asemenea, Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, permițând mărfurilor să intre în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie conștienți de acestea.

Companiile aeriene din Rusia sunt obligate să caute soluții alternative, apelând la zboruri operate de companii din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, pentru a acoperi rutele interne.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care sunt sansele de calificare ale lui fcsb cfr si craiova in play off ul competitiilor europene 6895bdca343dd Șansele de calificare ale lui FCSB, CFR și Craiova în play-off-ul competițiilor europene
Articolul următor ministrul transporturilor anunta un control la metrou ampla actiune de inspectie privind siguranta si exploatarea trenurilor 6895be216427f Ministrul Transporturilor anunță un control la metrou: „Amplă acțiune de inspecție” asupra siguranței și exploatării trenurilor
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
unde pot ajunge rachetele balistice rusesti iskander lansate din kaliningrad tari si capitale in raza de actiune situatia romaniei 68c87c6da1e3f

Raza de acțiune a rachetelor balistice rusești Iskander lansate din Kaliningrad: țări și capitale, inclusiv situația României.

15 septembrie 2025 233
nu a stat pe ganduri gestul facut de liviu ciobotariu antrenorul petrolului dupa ce fanii i au cerut demisia 68c87be64d220

Gestul lui Liviu Ciobotariu, antrenorul Petrolului, după ce fanii i-au cerut demisia

15 septembrie 2025 2
scandalul dronei rusesti pe teritoriul romaniei cum raspunde nicusor dan la intrebarea daca trebuia doborat aparatul de zbor 68c878eca14d1

Scandalul dronei rusești pe teritoriul României: reacția lui Nicușor Dan la întrebarea dacă trebuia doborât aparatul de zbor

15 septembrie 2025 178
washingtonul a stiut inainte ca israelul urma sa bombardeze qatarul desi neaga acest lucru trump nu a spus nu 68c878e2f20cc

Washingtonul a știut înainte că Israelul urma să bombardeze Qatarul, deși neagă acest lucru: „Trump nu a spus nu”

15 septembrie 2025 177
e gata gigi becali schimba foaia dupa umilinta cu csikszereda si coboara in iarba de asta ma gandesc 68c8785c980c1

Gigi Becali își schimbă abordarea după umilința cu Csikszereda și coboară în iarbă: „De asta mă gândesc!”

15 septembrie 2025 3
news alert polonia anunta neutralizarea unei drone deasupra cladirilor guvernamentale din varsovia mesajul premierului donald tusk 68c87505ae7d0

Alertă de știri: Polonia anunță „neutralizarea” unei drone deasupra clădirilor guvernamentale din Varșovia. Mesajul premierului Donald Tusk

15 septembrie 2025 189

Te-ar putea interesa și...

fostul presedinte al columbiei alvaro uribe condamnat la 12 ani de arest la domiciliu 688daabf999b9
Extern

Fostul președinte al Columbiei, Alvaro Uribe, condamnat la 12 ani de detenție la domiciliu

2 august 2025 30
numarul ucrainenilor dispusi sa suporte povara razboiului scade factorii care influenteaza moralul populatiei 6776ab5439a7c
Extern

Scăderea numărului ucrainenilor dispuși să suporte povara războiului: Factorii care influențează moralul populației

2 ianuarie 2025 190
franta este din ce in ce mai ingrijorata de submarinele rusesti observam si semne ale kremlinului de a militariza spatiul 68713365027fa
Extern

Franța își exprimă îngrijorarea față de submarinele rusești. „Observăm și semne ale Kremlinului de a militariza spațiul”

11 iulie 2025 34
intelegere germano ucraineana pentru producerea de arme cu raza lunga kremlinul vede o competitie pentru cea mai belicoasa tara 683737ca7a78d
Extern

Înțelegere germano-ucraineană pentru producerea de arme cu rază lungă. Kremlinul percepe o competiție pentru titlul de „cea mai belicoasă țară”

28 mai 2025 27
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?