Hot News
Reacția lui Radu Miruță după ofertele de donații pentru plata amenzii primite de AMEPIP: „Ajutați-i pe cei care au cu adevărat nevoie”
Desigur! Te rog să-mi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.
Coaliția a stabilit salariul minim începând cu 1 iulie 2026
O femeie din Alba a înșelat un broker imobiliar pretinzând că este descendenta unei familii nobiliare bogate din Ungaria.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Extern

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 11:12
Petrache Poenaru 54
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bddd5b4d7

Sursa foto: Google Images

De ce Rusia nu mai reușește să producă avioane comerciale

În anul 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au afectat grav investițiile și accesul la piese esențiale. Această situație a condus la o degradare a flotei de avioane, ceea ce afectează zborurile interne. Autoritățile ruse se văd nevoite să improvizeze soluții pentru a face față crizei.

De când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Flota de peste 700 de aeronave a Rusiei, majoritar formată din modele Airbus și Boeing, depinde acum de rute complexe și indirecte pentru a obține componentele necesare, ceea ce îngreunează și mai mult situația. O sursă din industria aviatică rusă a subliniat dificultatea de a construi o capacitate de producție de la zero, menționând că acest proces ar putea dura ani sau chiar decenii.

Impactul asupra zborurilor interne

Accidentul recent al unui avion din era sovietică, Antonov An-24, care s-a prăbușit în iulie, evidențiază necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. Toate cele 48 de persoane aflate la bord au murit, iar câteva zile mai târziu, Aeroflot a fost nevoită să suspende zborurile pentru zeci de aeronave din cauza unui atac cibernetic. Aceste incidente subliniază dificultățile cu care se confruntă sectorul aviatic rus, care reușește cu greu să se autosusțină.

În plus, producția de avioane a scăzut semnificativ, iar dobânzile ridicate au afectat nu doar acest sector, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului Rusiei. În 2021, flota Rusiei s-a îmbogățit cu 52 de avioane comerciale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, inclusiv 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214.

Revizuirea obiectivelor de producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție, reducându-le drastic de la 171 de avioane la doar 21. Această tendință continuă, iar Conglomeratul de stat Rostec, responsabil de producția de avioane de pasageri, se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea acestor obiective. Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a recunoscut aceste provocări, evidențiind impactul negativ al situației economice asupra producerii de avioane comerciale.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Rusia se confruntă cu dificultăți semnificative în producția de avioane comerciale, în special a aeronavei MC-21, care este construită în întregime cu componente rusești. Aceasta este mult mai grea decât versiunea cu piese din import, ceea ce îi reduce eficiența și autonomia de zbor. Ca urmare, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia.

Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată, fiind programată să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât se preconiza inițial. În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe de componente esențiale.

Impactul asupra zborurilor interne

În 2022, Rusia a importat componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste importuri includ piese de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie). De asemenea, Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, permițând mărfurilor să intre în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie conștienți de acestea.

Companiile aeriene din Rusia sunt obligate să caute soluții alternative, apelând la zboruri operate de companii din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, pentru a acoperi rutele interne.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care sunt sansele de calificare ale lui fcsb cfr si craiova in play off ul competitiilor europene 6895bdca343dd Șansele de calificare ale lui FCSB, CFR și Craiova în play-off-ul competițiilor europene
Articolul următor ministrul transporturilor anunta un control la metrou ampla actiune de inspectie privind siguranta si exploatarea trenurilor 6895be216427f Ministrul Transporturilor anunță un control la metrou: „Amplă acțiune de inspecție” asupra siguranței și exploatării trenurilor
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
reactia lui radu miruta dupa ofertele de donatii pentru a plati amenda data de amepip ajutati i pe cei care au cu adevarat nevoie 6943065a56d76

Reacția lui Radu Miruță după ofertele de donații pentru plata amenzii primite de AMEPIP: „Ajutați-i pe cei care au cu adevărat nevoie”

17 decembrie 2025 238
694305fa43b3b

Desigur! Te rog să-mi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

17 decembrie 2025
694302714a436

Te rog să îmi oferi titlul pe care dorești să-l rescriu.

17 decembrie 2025 218
coalitia a stabilit cat va fi salariul minim de la 1 iulie 2026 6942fb9d335b7

Coaliția a stabilit salariul minim începând cu 1 iulie 2026

17 decembrie 2025 175
o femeie din alba a pacalit un broker imobiliar ca este descendenta unei familii nobiliare bogate din ungaria 6942f7fdde157

O femeie din Alba a înșelat un broker imobiliar pretinzând că este descendenta unei familii nobiliare bogate din Ungaria.

17 decembrie 2025 287
csm constanta joaca miercuri in sala sporturilor impotriva campioanei in cupa romaniei 6942f53365883

CSM Constanța întâlnește miercuri, în Sala Sporturilor, campioana Cupei României

17 decembrie 2025 9

Te-ar putea interesa și...

campania electorala din sua aproape de final momentele cheie din cursa pentru casa alba 6728f2d060bc9
Extern

Campania electorală din SUA, aproape de încheiere. Momentele esențiale din competiția pentru Casa Albă.

4 noiembrie 2024 324
un oficial al ministerului apararii din ucraina este acuzat ca a acceptat mita in valoare de 13 milioane de dolari 689c3d5c37988
Extern

Un oficial al Ministerului Apărării din Ucraina este acuzat de corupție în valoare de 1,3 milioane de dolari.

13 august 2025 378
rusii anunta ca au preluat controlul total asupra regiunii kursk si ca ataca in cinci directii simultan in sumi 680cc91dcac30
Extern

Rușii declară că au preluat controlul complet asupra regiunii Kursk și că desfășoară atacuri în cinci direcții simultan în Sumî

26 aprilie 2025 253
breaking news un avion cu peste 200 de persoane la bord s a prabusit intr o zona rezidentiala in india destinatia zborului era marea britanie 684aa008c7845
Extern

Un avion cu peste 200 de persoane la bord s-a prăbușit într-o zonă rezidențială din India, având ca destinație Marea Britanie.

12 iunie 2025 336
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?