Hot News
Grindeanu discută la Timișoara despre Ceaușescu și preocuparea sa pentru cifre, criticându-l pe Bolojan fără a-i menționa numele.
Poliția slovacă oferă clarificări după ce parlamentul a impus o limită de viteză de 6 km/h pentru pietoni. Da, după autobuz poți să fugi.
Alarmă la PAOK! Răzvan Lucescu se confruntă cu dificultăți importante înainte de meciul cu Panserraikos
Oana Țoiu, întâlnire cu ambasadorul SUA la NATO pentru a discuta despre viitorul parteneriatului cu România
„Teorie nebună” în Italia după accidentarea lui Kevin De Bruyne: „Există acest zvon!”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Extern > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Extern

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 11:12
Petrache Poenaru 40
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895bddd5b4d7

Sursa foto: Google Images

De ce Rusia nu mai reușește să producă avioane comerciale

În anul 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au afectat grav investițiile și accesul la piese esențiale. Această situație a condus la o degradare a flotei de avioane, ceea ce afectează zborurile interne. Autoritățile ruse se văd nevoite să improvizeze soluții pentru a face față crizei.

De când Rusia a invadat Ucraina în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componente și avioane străine. Flota de peste 700 de aeronave a Rusiei, majoritar formată din modele Airbus și Boeing, depinde acum de rute complexe și indirecte pentru a obține componentele necesare, ceea ce îngreunează și mai mult situația. O sursă din industria aviatică rusă a subliniat dificultatea de a construi o capacitate de producție de la zero, menționând că acest proces ar putea dura ani sau chiar decenii.

Impactul asupra zborurilor interne

Accidentul recent al unui avion din era sovietică, Antonov An-24, care s-a prăbușit în iulie, evidențiază necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. Toate cele 48 de persoane aflate la bord au murit, iar câteva zile mai târziu, Aeroflot a fost nevoită să suspende zborurile pentru zeci de aeronave din cauza unui atac cibernetic. Aceste incidente subliniază dificultățile cu care se confruntă sectorul aviatic rus, care reușește cu greu să se autosusțină.

În plus, producția de avioane a scăzut semnificativ, iar dobânzile ridicate au afectat nu doar acest sector, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului Rusiei. În 2021, flota Rusiei s-a îmbogățit cu 52 de avioane comerciale, dar de atunci doar 13 aeronave noi au fost adăugate, inclusiv 12 Sukhoi Superjets și un Tupolev Tu-214.

Revizuirea obiectivelor de producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție, reducându-le drastic de la 171 de avioane la doar 21. Această tendință continuă, iar Conglomeratul de stat Rostec, responsabil de producția de avioane de pasageri, se confruntă cu dificultăți în îndeplinirea acestor obiective. Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a recunoscut aceste provocări, evidențiind impactul negativ al situației economice asupra producerii de avioane comerciale.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Rusia se confruntă cu dificultăți semnificative în producția de avioane comerciale, în special a aeronavei MC-21, care este construită în întregime cu componente rusești. Aceasta este mult mai grea decât versiunea cu piese din import, ceea ce îi reduce eficiența și autonomia de zbor. Ca urmare, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia.

Producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 a fost amânată, fiind programată să înceapă în 2026, cu doi ani mai târziu decât se preconiza inițial. În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de livrările externe de componente esențiale.

Impactul asupra zborurilor interne

În 2022, Rusia a importat componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste importuri includ piese de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie). De asemenea, Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, permițând mărfurilor să intre în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie conștienți de acestea.

Companiile aeriene din Rusia sunt obligate să caute soluții alternative, apelând la zboruri operate de companii din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, pentru a acoperi rutele interne.

Etichete:aviaticaavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent care sunt sansele de calificare ale lui fcsb cfr si craiova in play off ul competitiilor europene 6895bdca343dd Șansele de calificare ale lui FCSB, CFR și Craiova în play-off-ul competițiilor europene
Articolul următor ministrul transporturilor anunta un control la metrou ampla actiune de inspectie privind siguranta si exploatarea trenurilor 6895be216427f Ministrul Transporturilor anunță un control la metrou: „Amplă acțiune de inspecție” asupra siguranței și exploatării trenurilor
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
grindeanu vorbeste la timisoara despre ceausescu si faptul ca i a pasat doar de cifre tintindu l pe bolojan fara sa i spuna numele 690501b02a407

Grindeanu discută la Timișoara despre Ceaușescu și preocuparea sa pentru cifre, criticându-l pe Bolojan fără a-i menționa numele.

31 octombrie 2025 295
politia slovaca vine cu clarificari dupa ce parlamentul a limitat viteza pietonilor la 6 km h da dupa autobuz poti sa fugi 690501aedf304

Poliția slovacă oferă clarificări după ce parlamentul a impus o limită de viteză de 6 km/h pentru pietoni. Da, după autobuz poți să fugi.

31 octombrie 2025 269
alarma la paok razvan lucescu se confrunta cu probleme serioase inainte de meciul cu panserraikos 690501628f766

Alarmă la PAOK! Răzvan Lucescu se confruntă cu dificultăți importante înainte de meciul cu Panserraikos

31 octombrie 2025 2
oana toiu discutii cu ambasadorul sua la nato despre urmatorii pasi in cadrul parteneriatului cu romania 6904fe3f92ab3

Oana Țoiu, întâlnire cu ambasadorul SUA la NATO pentru a discuta despre viitorul parteneriatului cu România

31 octombrie 2025 313
teorie nebuna in italia dupa accidentarea lui kevin de bruyne circula acest zvon 6904fdba5d203

„Teorie nebună” în Italia după accidentarea lui Kevin De Bruyne: „Există acest zvon!”

31 octombrie 2025 4
seful jandarmilor din bucuresti schimbat din functie la o zi dupa amenda de la colectiv cine este noul director general pe capitala 6904fab5ead4c

Șeful Jandarmilor din București, înlocuit din funcție la o zi după amenda de la Colectiv. Cine este noul director general al Capitalei?

31 octombrie 2025 7

Te-ar putea interesa și...

incendii in locuri turistice populare din grecia autoritatile au emis stare de alerta zonele afectate 689b586d515db
Extern

Incendii în destinații turistice populare din Grecia, autoritățile au declarat stare de alertă. Zonele afectate

12 august 2025 336
cantaretul chris brown a fost arestat si pus sub acuzare pentru agresiune si vatamare corporala in regatul unit 6826e75109ed2
Extern

Cântărețul Chris Brown a fost arestat și acuzat de agresiune și vătămare corporală în Regatul Unit

16 mai 2025 326
tara aflata in razboi a carei armata sufera din cauza natalitatii scazute are cu 20 mai putini militari decat acum sase ani 6899afc52a67d
Extern

Țara în război cu o armată afectată de natalitatea scăzută: 20% mai puțini militari decât acum șase ani

11 august 2025 263
rusii au bombardat o scoala folosita ca adapost in regiunea kursk acuza armata ucraineana zeci de oameni prinsi sub daramaturi 679e9ad33daf0
Extern

Rușii au bombardat o școală folosită ca adăpost în regiunea Kursk, potrivit armatei ucrainene. Zeci de oameni sunt prinși sub dărâmături.

2 februarie 2025 203
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?