Reorganizare Semnificativă la Ministerul Energiei
Guvernul a decis o reorganizare majoră la Ministerul Energiei, care va conduce la desființarea a 91 de posturi din schemă, dintre care 16 sunt deja ocupate. Această măsură va reduce numărul total de posturi de la 376 la 288, ceea ce reprezintă o scădere de peste 23%.
Printre posturile desființate se numără 1 post vacant de demnitar, 2 posturi vacante aferente cabinetului demnitarului, 72 de posturi vacante, inclusiv 1 post de secretar general adjunct, 6 funcții publice de conducere și 63 de funcții publice de execuție. De asemenea, vor fi eliminate 2 posturi de personal contractual de execuție.
În ceea ce privește posturile ocupate, 9 dintre acestea sunt funcții publice de execuție, iar 7 sunt posturi de personal contractual de execuție. Reorganizarea a fost planificată în conformitate cu Legea nr. 296/2023, care limitează numărul funcțiilor publice de conducere la maximum 8% din totalul posturilor aprobate.
Printre structurile care vor fi desființate se numără Direcția Resurse Umane, Direcția Servicii Interne și Direcția Generală Energie Electrică, printre altele. Unele structuri vor fi comasate, iar personalul afectat va beneficia de un preaviz de 30 de zile pentru a se transfera către alte instituții, conform Codului administrativ.
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat intenția de reorganizare începând din luna ianuarie, subliniind necesitatea de a elimina structurile supradimensionate și cele fără activitate consistentă.
Reorganizare la Ministerul Energiei
Ministerul Energiei va efectua o reorganizare care va duce la dispariția a 91 de posturi din schemă, dintre care doar 16 sunt ocupate în prezent. Această măsură are ca scop optimizarea structurii interne a ministerului.
Printre obiectivele reorganizării se numără atragerea de tineri pregătiți prin deblocarea posturilor pentru debutanți și asistenți, care vor fi ocupate prin concursuri transparente și corecte. De asemenea, se va realiza redistribuirea posturilor către structurile care se ocupă cu investițiile și care asigură o mai bună relaționare cu cetățenii.
Reducerea cheltuielilor cu personalul este un alt aspect important menționat în nota de fundamentare a reorganizării.