Hot News
Ciprian Ciucu: Bucureștiul necesită un buget minim de 8,5 miliarde de lei pentru anul viitor pentru a funcționa eficient.
Câți bani ar putea aduce la Primăria Capitalei taxa specială pentru turiști, conform lui Ciprian Ciucu: „Orice leuț contează”
Ciprian Ciucu, la o zi după învestire: STB, aproape de faliment. O minune că Nicușor Dan a reușit să mențină primăria pe linia de plutire.
Ilie Bolojan a vizitat noul CET Constanța. Vergil Chițac: Stadiul proiectului este 65%. Continuăm.
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda.
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: DECIZIE: Traseul autostrăzii Brașov-Bacău va fi modificat pentru o investiție strategică a Romarm, cu hărțile în față
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > DECIZIE: Traseul autostrăzii Brașov-Bacău va fi modificat pentru o investiție strategică a Romarm, cu hărțile în față
Economic

DECIZIE: Traseul autostrăzii Brașov-Bacău va fi modificat pentru o investiție strategică a Romarm, cu hărțile în față

Data: 10 aprilie 2025 - 13:46
Petrache Poenaru 366
Distribuie
foto decizie cu hartile in fata traseul autostrazii brasov bacau va fi schimbat pentru o investitie strategica a romarm 67f784654af62

Sursa foto: Google Images

Modificarea traseului Autostrăzii Brașov-Bacău pentru investiția Romarm

Autoritățile au decis să modifice traseul inițial al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, ca urmare a solicitărilor Ministerului Economiei, această reproiectare fiind esențială pentru o investiție strategică a companiei Romarm. Schimbările vor avea loc în zona municipiului Brașov.

Recent, echipa de la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a avut discuții cu primarii comunelor brașovene Hărman, Sânpetru și Prejmer pentru a analiza variantele de traseu. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța colaborării cu comunitățile locale și proiectanții pentru a identifica cele mai bune soluții.

În cadrul întâlnirilor de lucru, s-au discutat constrângerile de mediu, cum ar fi halda de cenușă, spitalul și aerodromul din Sânpetru, precum și zona protejată de la Dealul Lempeș. Se ia în considerare construirea unui tunel de 400-600 de metri pentru a respecta cerințele de mediu în această zonă.

În perioada următoare, specialiștii CNIR, împreună cu proiectanții Studiului de Fezabilitate, vor organiza întâlniri cu autoritățile locale din județul Covasna pentru a continua evaluarea traseului autostrăzii.

Schimbări în Traseul Autostrăzii Brașov-Bacău

Traseul autostrăzii Brașov-Bacău va fi modificat pentru a respecta condițiile generate de existența arii naturale protejate, zone rezidențiale și autorizații de construire în vigoare. Această revizuire este esențială pentru a permite desfășurarea investițiilor strategice ale Romarm în zonă.

În județul Brașov, traseul va porni din nordul municipiului Codlea, unde va fi construit un nod rutier ce va conecta autostrăzile Ploiești – Brașov, Brașov – Făgăraș și Brașov – Bacău. Traseul va traversa localitățile Sânpetru, Hărman și Prejmer, continuând spre județul Covasna.

Progresul Studiului de Fezabilitate

Până în prezent, s-au forat aproximativ 5.500 de metri liniari pentru studiul geotehnic al autostrăzii, cu un progres de 1.500 de metri comparativ cu măsurătorile anterioare. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a verificat mobilizarea prestatorului Consitrans S.R.L., care se ocupă de realizarea studiului de fezabilitate.

În județul Brașov, la Codlea, au început forajele geotehnice pentru structuri, cu adâncimi de până la 30 de metri. Lungimea totală estimată a traseului, care va traversa județele Brașov, Covasna și Bacău, este de 162,5 kilometri, iar finalizarea studiului de fezabilitate este estimată pentru septembrie 2024.

Conectarea cu Alte Autostrăzi

Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona Codlea și cu Autostrada Moldovei – A7 în zona Bacăului, la Răcăciuni.

Finanțarea Proiectului

În ianuarie, CNIR a depus o aplicație de finanțare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Brașov-Bacău”, cu o valoare estimată de 97,08 milioane lei (inclusiv TVA), în cadrul Programului Transport 2021-2027. Scopul acestui proiect este de a îmbunătăți conectivitatea rutieră și de a dezvolta o rețea TEN-T durabilă și eficientă.

Schimbarea traseului autostrăzii Brașov-Bacău pentru o investiție strategică

Autostrada Brașov-Bacău va suferi modificări în traseul său pentru a sprijini o investiție strategică a Romarm. Contractul pentru finalizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii are o valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 de luni, începând din septembrie 2024.

Prestatorul, Consitrans S.R.L., este deja implicat în activități de foraje geotehnice în județul Covasna, în zona orașului Târgu Secuiesc, unde au realizat peste 3000 de metri liniari de foraje. Studiul de fezabilitate cuprinde un studiu și proiect geotehnic, un studiu topografic, un studiu arheologic și documentația de mediu necesară pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi.

Sectorul Brașov-Bacău (162 km) al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostradă Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea și, în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei – A 7. Proiectul este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030 și face parte din coridorul de conectivitate ”Carpatia”.

Solicitarea de finanțare pentru acest proiect a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, având o valoare totală estimată de 97.082.000,32 lei, din care contribuția Uniunii Europene este de 32.653.387,89 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă.

Contractul de finanțare va putea fi semnat după finalizarea etapelor de evaluare și selecție, conform Ghidului Solicitantului pentru Programul Transport (PT 2021 – 2027).

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent crestere pe bursele europene dupa pauza tarifara anuntata de trump 67f78454c707c Creștere pe bursele europene după suspendarea tarifelor anunțate de Trump
Articolul următor burduja peste 600 mw noi productie de energie verde au fost pusi in functiune prin fonduri pnrr pentru sistemul energetic romanesc 67f78570b7314 Burduja: Peste 600 MW noi de producţie de energie verde au fost puşi în funcţiune prin fonduri PNRR pentru sistemul energetic românesc
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
ciprian ciucu bucurestiul are nevoie de un buget minim de 85 miliarde de lei pentru anul viitor ca sa functioneze 6946bef0418b3

Ciprian Ciucu: Bucureștiul necesită un buget minim de 8,5 miliarde de lei pentru anul viitor pentru a funcționa eficient.

20 decembrie 2025 162
cati bani ar putea aduce la primaria capitalei taxa speciala pentru turisti ciprian ciucu orice leut conteaza 6946bb4bddfa9

Câți bani ar putea aduce la Primăria Capitalei taxa specială pentru turiști, conform lui Ciprian Ciucu: „Orice leuț contează”

20 decembrie 2025 275
video ciprian ciucu la o zi dupa investire stb aproape de faliment o minune ca nicusor dan a reusit sa tina primaria pe linia de plutire 6946b7c418cbf

Ciprian Ciucu, la o zi după învestire: STB, aproape de faliment. O minune că Nicușor Dan a reușit să mențină primăria pe linia de plutire.

20 decembrie 2025 338
foto ilie bolojan a vizitat noul cet constanta vergil chitac stadiul proiectului este 65 continuam 6946afd89c9e1

Ilie Bolojan a vizitat noul CET Constanța. Vergil Chițac: Stadiul proiectului este 65%. Continuăm.

20 decembrie 2025 218
cine a fost cleopatra dincolo de mitul seductiei o regina cultivata o jucatoare politica redutabila si o figura istorica mult mai complexa decat legenda 6946af0a5c225

Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda.

20 decembrie 2025 220
cum a masurat eratostene circumferinta pamantului cu un bat in anul 240 i hr 6946aeee21932

Cum a determinat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?

20 decembrie 2025 39

Te-ar putea interesa și...

putin se joaca cu focul nuclear care il va arde si pe el avertismentul unui expert dupa pana de curent de la centrala zaporojie 68ff6e6f9e50f
Economic

„Putin riscă un conflict nuclear care îl va afecta și pe el.” Avertismentul unui expert după pana de curent de la centrala Zaporojie.

27 octombrie 2025 343
comelf bistrita distribuie dividende de peste 1 milion de euro 68111d621006f
Economic

Comelf Bistrița împarte dividende de peste 1 milion de euro

30 aprilie 2025 219
a treia economie a zonei euro va inregistra anul acesta doar o crestere moderata 675d28c0f1688
Economic

A treia economie a zonei euro va avea anul acesta o creștere moderată.

14 decembrie 2024 310
video reactia lui george simion dupa rezultate alegeri in urmatoarele ore se vor sfasia hienele intre ele mesaj legat de calin georgescu 6817b18b25f63
Economic

Reacția lui George Simion după rezultatele alegerilor: În următoarele ore se vor sfășia hienele între ele. Mesaj legat de Călin Georgescu.

5 mai 2025 327
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?