Demonstrație de forță Umbrărescu pe Lotul 4 Nord al Autostrăzii A0
Recent, au fost prezentate noi imagini de pe Lotul 4 Nord al Autostrăzii A0, un segment esențial al viitoarei centuri metropolitane a Bucureștiului, evidențiind realizările constructorului român Umbrărescu. Autoritățile au oferit detalii despre primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură a acestui lot, situată peste Lacul Cernica.
Constructorul a început montarea a 136 de grinzi din beton în zona viaductului, care se întinde pe o lungime de 1,3 km. Deși Lotul 4 este cel mai scurt, cu o lungime de 4,47 km, este și cel mai provocator, având în vedere supratraversarea ariei protejate a Lacului Cernica.
Stadiul lucrărilor este avansat, cu 505 piloți dintr-un total de 537 deja forați, armați și turnați, lucrându-se simultan cu 12 foreze. La începutul lunii noiembrie, au demarat lucrările pentru realizarea digului, care permite accesul utilajelor de forat. Până acum, au fost finalizate 11 radiare din cele 44 necesare, iar elevațiile culeelor aferente structurii sunt în curs de finalizare.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier, iar asamblarea acestora va începe în scurt timp. De asemenea, la pasajul peste CF (București-Oltenita), infrastructura (pile și culee) este complet terminată, iar săptămâna viitoare va începe montarea grinzilor din beton.
Având în vedere mobilizarea constantă a antreprenorului, se estimează că acest lot va fi dat în trafic până la sfârșitul anului, înainte de termenul contractual.
Demonstrație de forță Umbrărescu pe Lotul 4 Nord al A0
Pe șantierul Lotului 4 Nord al Autostrăzii A0, care se întinde pe o lungime de 4,47 km, s-a realizat o mobilizare impresionantă, cu 350 de persoane și 150 de utilaje prezente. Acest lot este deosebit de important, deoarece face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța (A2) prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este stabilit pentru primăvara anului 2026.
Constructorul român UMB a avansat semnificativ lucrările la podul care traversează lacul Cernica, având o lungime de 1.300 m. Acesta este considerat cea mai dificilă structură din cadrul proiectului, având în vedere că se află într-o arie protejată. În prezent, pe șantier s-a ajuns la un stadiu fizic de 30%, iar forajele din zona lacului trebuie să fie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025, conform Acordului de Mediu.
Având în vedere ritmul de mobilizare al antreprenorului, există posibilitatea ca în această toamnă să fie deschis întregul lot pentru circulație, deși termenul contractual de deschidere rămâne primăvara anului 2026.
Lotul 4 Nord nu doar că va asigura conexiunea cu A2, dar este și un exemplu de eficiență în construcții, demonstrând capacitatea UMB de a executa lucrări complexe într-un timp relativ scurt.