Despăgubiri record pentru poştaşii britanici
Mai mulţi şefi de oficii poştale din Regatul Unit au primit despăgubiri de peste un miliard de lire sterline (1,19 miliarde de euro) ca victime ale unor acuzaţii false, conform datelor publicate de guvernul de la Londra. Între 1999 şi 2015, aproape o mie de şefi din Post Office au fost acuzaţi de furt, pe baza unor informaţii greşite furnizate de programul de contabilitate Horizon, dezvoltat de Fujitsu. Aceştia au fost obligaţi să achite beneficii nerealizate, iar mulţi dintre ei au suferit pierderi financiare considerabile, unii ajungând chiar la închisoare.
Un serial difuzat pe canalul ITV în ianuarie 2024, care prezintă lupta unui poştaş, Alan Bates, a readus în atenţie acest scandal. Ulterior, mai multe condamnări au fost anulate, iar fostul premier Rishi Sunak a descris situaţia drept „una din cele mai mari erori judiciare din istorie”.
Conform cifrelor publicate de ministerul comerţului, până la 2 iunie 2025, s-au achitat 1,04 miliarde de lire către peste 7.300 de persoane, în urma a peste 11.000 de reclamaţii. De exemplu, 416 foşti şefi de oficii poştale au primit 167 de milioane de lire, iar 463 de poştaşi condamnaţi pe nedrept au obţinut 245 de milioane. De asemenea, 71 de condamnaţi reabilitaţi au fost compensaţi cu 68 de milioane de lire.
Directorul general al Post Office, Neil Brocklehurst, a salutat efectuarea plăţilor, menţionând că tot mai multe persoane primesc decontul final, permiţându-le să depăşească acest capitol dificil din vieţile lor. Cu toate acestea, Alan Bates a criticat suma oferită ca despăgubire, spunând că nu reflectă ceea ce a solicitat. O comisie parlamentară a subliniat, de asemenea, complexitatea şi lentoarea procesului de plată.