Confuzie în rândul directorilor Tesla după declarațiile lui Musk
Mai mulți directori de la Tesla s-au arătat îngrijorați după ce Elon Musk a dezmințit un articol publicat de Reuters, care susținea că compania a oprit proiectul unui automobil electric destinat să coste 25.000 de dolari. Musk a afirmat pe rețeaua de socializare X că „Reuters minte”, la scurt timp după publicarea articolului pe 5 aprilie 2024.
Surse din interiorul companiei au confirmat că, de fapt, directorii erau conștienți că Musk a fost cel care a decis oprirea proiectului, denumit de investitori Model 2, și că Tesla se va concentra pe dezvoltarea taxiurilor autonome. De asemenea, angajații au fost informați cu câteva săptămâni înainte despre suspendarea acestui proiect.
Postarea lui Musk a generat confuzie în rândul managerilor, care l-au întrebat dacă și-a schimbat opinia. Conform surselor, Musk le-a confirmat că proiectul vehiculului low-cost rămâne oprit. Această situație relevă dificultățile pe care le întâmpină Tesla în lansarea unui automobil electric accesibil, o promisiune importantă a companiei.
Anterior, Musk și Tesla anunțaseră că noul automobil electric, estimat la 25.000 de dolari, va fi un model complet nou, dezvoltat pe o platformă diferită. Acest vehicul era așteptat să se situeze sub Model 3, actualmente cel mai ieftin model disponibil, cu un preț de aproximativ 42.500 de dolari. În loc de Model 2, Tesla lucrează acum la versiuni simplificate ale sedanului Model 3 și SUV-ului Model Y, însă prețurile și datele de lansare pentru aceste noi modele nu au fost încă dezvăluite.
După dezmințirea lui Musk, directorii Tesla s-au întrebat ce ar trebui să comunice furnizorilor și investitorilor, unii exprimând îngrijorări că această declarație ar putea afecta vânzările, având în vedere că mulți cumpărători așteaptă cu interes noul vehicul de 25.000 de dolari, care acum nu va mai fi lansat.
Întrebările Directorilor Tesla către Musk
Directorii Tesla l-au confruntat pe Elon Musk după ce acesta a negat informațiile conform cărora ar fi oprit proiectul mașinii de 25.000 de dolari. Această situație a generat discuții interne despre direcția viitoare a companiei, în contextul în care Tesla se confruntă cu provocări tot mai mari pe piața automobilelor electrice.
În 2024, Tesla a înregistrat primul declin anual al vânzărilor din istoria sa, iar în primul trimestru din acest an, vânzările au scăzut cu 13%. Această scădere este atribuită intensificării competiției, în special din partea altor producători de automobile electrice.
În luna aprilie 2025, competitorul chinez BYD a depășit Tesla pe piața europeană și a devenit lider mondial în segmentul automobilelor electrice accesibile. Această evoluție subliniază presiunea crescută asupra Tesla, mai ales având în vedere că cel mai ieftin model BYD se vinde la un preț semnificativ mai mic.