DNSC avertizează asupra creșterii tentativelor de fraudă prin telefon
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra înmulţirii tentativelor de fraudă prin telefon, cunoscute sub numele de vishing. Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai convingători, pretinzând că sunt reprezentanţi ai băncilor, Poliţiei sau altor instituţii, cu scopul de a câştiga încrederea victimelor.
„Scopul lor este să te manipuleze prin activarea unui sentiment de urgenţă şi frică, pentru a te convinge să le oferi date sensibile sau să transferi bani în conturi controlate de ei”, avertizează reprezentanţii DNSC. Este important să nu oferi niciodată date confidenţiale prin telefon, mai ales când ceva nu pare în regulă.
Cum te poți proteja?
Nicio instituţie legitimă nu va solicita date de autentificare sau coduri de securitate, cum ar fi codul CVV de pe card. DNSC recomandă să nu transferi bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent cât de oficială pare. Băncile nu vor cere niciodată să muţi banii într-un „cont securizat”.
Dacă ai suspiciuni cu privire la un apel, este esenţial să închizi imediat apelul şi să contactezi banca sau instituţia în numele căreia s-a efectuat apelul, folosind un număr oficial de pe site-ul lor. În cazul în care te confrunți cu o astfel de tentativă de fraudă, poți contacta DNSC la numărul 1911 pentru asistență suplimentară.