Portul Constanța fără noile depozite ANABI
Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) planifică construirea a trei depozite pentru bunurile sechestrate, dintre care două sunt destinate Portului Constanța. Cu toate acestea, licitația pentru realizarea acestor depozite a fost contestată, ceea ce a dus la întârzieri în procesul de implementare.
Licitația a fost lansată pe 29 ianuarie 2025, având ca obiect achiziția serviciilor de proiectare, asistență tehnică și execuție a lucrărilor pentru cele trei depozite, împărțite în trei loturi: Lot I – Depozitul din Deva, Lot II – Depozitul din Portul Constanța Sud și Lot III – Depozitul din Portul Constanța Nord.
Contestațiile au fost depuse de două asocieri de firme, care solicită anularea rapoartelor și a proceselor-verbale ce le-au exclus ofertele, precum și reevaluarea propunerilor. Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a fost parțial favorabilă, anulând rapoartele de evaluare pentru toate cele trei loturi și solicitând reevaluarea ofertelor admisibile. Autoritatea contractantă trebuie să continue procedura și să desemneze oferta câștigătoare în termen de zece zile de la comunicarea deciziei.
Construirea acestor depozite este esențială pentru dezvoltarea ANABI, contribuind la reducerea costurilor de preluare în custodie a bunurilor sechestrate și la îmbunătățirea eficienței măsurilor legale de confiscare. Inițiativa se aliniază cu Strategia națională privind recuperarea creanțelor provenite din infracțiuni și cu Planul Național de Redresare și Reziliență, având ca scop eliminarea deficiențelor infrastructurale existente.
Portul Constanța, fără noile depozite ANABI
Portul Constanța nu va beneficia, deocamdată, de noile depozite destinate Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Licitația pentru aceste depozite a fost suspendată, ceea ce împiedică implementarea acestui proiect esențial pentru infrastructura portuară.
Depozitele ar fi avut dotări specifice pentru stocarea diverselor tipuri de bunuri mobile, inclusiv autovehicule, utilaje și stocuri de marfă, asigurându-se astfel protecția acestora împotriva deteriorării. Această întârziere în procesul de licitație afectează planurile de dezvoltare ale portului și capacitatea de gestionare a bunurilor confiscate.