DOGE concediază experții din NHTSA, ridicând îngrijorări asupra reglementării Tesla
Într-o mișcare controversată, mai mulți experți în siguranța vehiculelor din cadrul Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) au fost concediați la ordinul DOGE, o entitate condusă de Elon Musk. Acești angajați erau parte din divizia responsabilă cu evaluarea riscurilor asociate condusului autonom, tehnologie crucială pentru viitorul Tesla.
Decizia de concediere face parte dintr-un val mai amplu de disponibilizări orchestrate de DOGE, care au afectat deja peste 20.000 de angajați federali, inclusiv agenții care colaborează cu companiile lui Musk. Aceasta ridică semne de întrebare legate de posibile conflicte de interese în reglementarea tehnologiilor autonome.
Aproximativ 30 de angajați ai NHTSA au fost concediați în februarie, majoritatea făcând parte din noua divizie pentru siguranța vehiculelor autonome, înființată în 2023. Acest lucru a stârnit îngrijorări cu privire la independența autorităților de reglementare, având în vedere legăturile lor cu Tesla. NHTSA are în prezent opt investigații active asupra Tesla, ca urmare a peste 10.000 de plângeri publice.
Un fost oficial NHTSA a subliniat că „este un conflict de interese clar să permiți unei persoane cu interese comerciale să influențeze numirile și politicile” într-o agenție care reglementează acea persoană. Angajații rămași își exprimă temerile cu privire la modul în care reducerea personalului va afecta capacitatea NHTSA de a înțelege tehnologiile autonome, iar un fost angajat a menționat că „ar fi ironic dacă DOGE ar încetini chiar dezvoltarea Tesla”.
Concedierile, anunțate prin email de Valentine’s Day, au afectat 4% din personalul agenției, inclusiv angajați recent recrutați. Oficial, motivul invocat a fost „performanța slabă”, dar mulți contestă această justificare, evidențiind pierderea unor talente importante.
Concedierea experților din administrația traficului de către DOGE
Recent, Tesla, sub conducerea lui Elon Musk, a luat decizia controversată de a concedia experții din divizia de vehicule autonome (AV), o mișcare care a stârnit critici din partea unor manageri din companie. Aceștia subliniază că ar fi necesară angajarea mai multor specialiști în acest domeniu pentru a dezvolta un cadru național eficient pentru vehiculele autonome, esențial pentru scalarea tehnologiilor precum Full Self-Driving (FSD) și serviciile de robotaxiuri.
Un fost oficial a evidențiat că raportarea accidentelor este un aspect vital în procesul de evaluare a vehiculelor autonome, subliniind importanța reglementărilor impuse de NHTSA. Aceste reguli au fost esențiale pentru demararea unor anchete împotriva Tesla și au dus la rechemarea în service a 2 milioane de vehicule în decembrie 2023.
În ciuda presiunilor și criticilor, NHTSA continuă să mențină standardele de siguranță, impunând rechemări și investigații pentru a se asigura că Tesla respectă reglementările necesare. Aceasta este o provocare semnificativă pentru noul conducător al agenției, Jonathan Morrison, care va trebui să gestioneze relația complexă dintre NHTSA și Tesla, fără a compromite inovația în domeniul vehiculelor autonome.
În plus, plângerile legate de problemele sistemelor Autopilot și FSD rămân frecvente, cu incidente raportate de utilizatori care sugerează o funcționare defectuoasă, ceea ce ridică întrebări asupra siguranței tehnologiilor dezvoltate de Tesla.
DOGE și concedierea experților în trafic
Recent, DOGE, sub conducerea lui Elon Musk, a decis să concedieze experții din administrația traficului, o acțiune care ridică semne de întrebare cu privire la supravegherea necesară pentru Tesla.
Această măsură a stârnit controverse, având în vedere importanța monitorizării traficului pentru siguranța vehiculelor electrice. Criticii susțin că astfel de decizii pot duce la situații periculoase pe drumuri, având în vedere că au existat deja decese care ar fi putut fi prevenite printr-o supraveghere adecvată.