Reparații la două poduri de pe autostrada A7, înainte de deschiderea circulației
În România, reparațiile podurilor sunt efectuate chiar și în lipsa circulației pe acestea. Este cazul a două poduri construite de bulgari pe Autostrada Moldovei, între Mizil și Pietroasele. De câteva zile, muncitorii au început lucrările pentru montarea unor plăci din oțel, asigurate cu mii de șuruburi, din cauza sudurilor defectuoase de la tablierul metalic al podurilor.
Reparațiile sunt necesare la ambele poduri de pe A7, iar autoritățile estimează că lucrările vor fi finalizate până la jumătatea lunii viitoare, permițând astfel deschiderea circulației pe întregul tronson Mizil-Pietroasele. Muncitorii montează un total de 8.376 de șuruburi și plăci de oțel cu o greutate de peste 21.000 de kilograme.
Până la finalizarea acestor reparații, tronsonul de 28 de kilometri nu poate fi deschis circulației. De asemenea, mai sunt și alte lucrări programate pentru un alt pod de pe acest tronson. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că termenul avansat pentru finalizarea lucrărilor este luna mai, deși acest tronson ar fi trebuit să fie gata încă de anul trecut.
În plus față de cei 28 de kilometri între Mizil și Pietroasele, se așteaptă finalizarea a încă 14 kilometri de la Pietroasele la Buzău, cu un stadiu actual al lucrărilor de peste 40%. Grindeanu a menționat că se lucrează și la descărcarea de pe lotul Buzău-Vadul Pașii, unde un alt pod peste râul Buzău ar fi trebuit să fie finalizat anul trecut.
De la Buzău până la Focșani, circulația pe autostrada A7 este neîntreruptă, iar ministrul Transporturilor a subliniat că există șanse ca anul acesta să se ajungă până la Adjud, ceea ce ar însemna finalizarea a încă 49 de kilometri din Autostrada Moldovei. Tronsonul de la Adjud la Bacău și cel de la Bacău la Pașcani sunt programate să fie finalizeze în 2026.