Elev din Târgu Jiu descoperă adevăratul întemeietor al Țării Românești
Un elev din Târgu Jiu, Daris Mănescu, a publicat o lucrare în care susține că adevăratul întemeietor al Țării Românești ar fi Negru Vodă, nu Basarab I, așa cum este acceptat în mod oficial. În volumul său intitulat „Începuturile Țării Românești. Între invazie și dominație”, Mănescu argumentează că formarea Țării Românești nu a fost un proces rapid, ci unul care a durat aproape două secole, influențat de primii voievozi români.
Perspectiva istorică a lui Daris Mănescu
Daris Mănescu a explicat că istoriografia românească a simplificat prea mult acest proces, punând accent pe Basarab I ca întemeietor. El a subliniat că informațiile despre primii conducători români încep cu anul 1250, iar Negru Vodă rămâne un personaj enigmatic adânc înrădăcinat în tradiția orală românească. „La finalul secolului al 13-lea, s-ar fi produs o ruptură între autonomia locală condusă de acest voievod și regele Ungariei, care ar fi dus la înființarea oficială a Țării Românești”, a detaliat tânărul autor.
Reacția ministrului Educației, Daniel David
Ministrul Educației, Daniel David, a reacționat pozitiv la descoperirile lui Mănescu, evidențiind că există și excepții fericite în sistemul educațional românesc. El a recunoscut provocările întâmpinate de elevi în învățarea istoriei, sugerând că ar trebui să existe un accent mai mare pe analiza documentelor istorice și mai puțin pe memorarea datelor. De asemenea, David a menționat necesitatea digitalizării în școli pentru a îmbunătăți procesul de învățare.
Elevul din Târgu Jiu și descoperirea întemeietorului Țării Românești
Un elev din Târgu Jiu a reușit să aducă în atenția publicului o nouă teorie despre cine ar fi fost, cu adevărat, întemeietorul Țării Românești. Această descoperire a stârnit reacții pozitive, inclusiv din partea ministrului Educației, Daniel David.
Reacția ministrului Educației
Ministrul Daniel David a exprimat aprecierea sa față de inițiativa elevului, subliniind importanța abordărilor inovative în educație. „Mă bucur că sunt astfel de cazuri… Este ceea ce și eu spun de când sunt ministru – că problema analfabetismului funcțional se leagă și de metodele de predare, care adesea nu sunt suficient de stimulative pentru copii”, a afirmat David.
El a subliniat necesitatea de a adapta metodele de predare pentru a implica mai mult elevii și pentru a-i învăța să gândească critic, nu doar să memoreze informații. Această abordare este esențială pentru a îmbunătăți educația și a face lecțiile mai relevante pentru tineri.