Construcții Erbașu reia lucrările la tronsonul abandonat de Bechtel
Construcții Erbașu a început lucrările pentru finalizarea tronsonului din Autostrada Transilvania, care a fost abandonat timp de 12 ani de compania americană Bechtel, din cauza unor plăți neachitate de statul român. Proiectul a fost reluat în data de 20 ianuarie 2025, iar progresul fizic actual se ridică la 5%.
Compania a mobilizat un număr de 315 muncitori și 203 utilaje pentru a accelera lucrările la acest tronson, care are o lungime de 26,35 km și este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, având o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA). Constructorul dispune de 18 luni pentru a finaliza execuția lucrărilor.
Acest tronson a fost inițial realizat de Bechtel, care a atins un stadiu de aproape 50% înainte de rezilierea contractului în 2013. După o perioadă de 10 ani în care proiectul a fost abandonat, lucrările au fost reluate, iar expertiza tehnică a arătat că stadiul lucrărilor anterioare este de 37%, multe dintre acestea necesitând refaceri sau consolidări.
Printre lucrările incluse în proiect se numără construcția a trei viaducte, opt pasaje și opt poduri, inclusiv un pod de 1.650 metri peste un lac de acumulare, care a fost parțial realizat de Bechtel. Aceasta este prima etapă serioasă de lucrări pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cunoscut pentru uriașul viaduct care a rămas neterminat timp de mulți ani.
VIDEO: Urmează o nouă etapă pentru tronsonul abandonat de Bechtel
Erbașu a început lucrările pe tronsonul de autostradă care a rămas neatins timp de 12 ani, în urma abandonului proiectului de către Bechtel. Acest tronson este esențial pentru conectarea regiunilor și îmbunătățirea infrastructurii de transport.
În prezent, tronsonul de la Chiribiș la Biharia are un constructor desemnat, însă lucrările nu au putut începe din cauza unor blocaje legale. Pe de altă parte, tronsonul de la Biharia până la granița cu Ungaria a fost finalizat și deschis circulației în 2020, oferind un prim pas spre finalizarea întregului proiect de autostradă.
Acest nou avans al companiei Erbașu ar putea aduce finalizarea a unei părți importante din rețeaua de autostrăzi din România, care a fost lăsată deoparte timp de mai mulți ani.