O femeie din India a devenit victimă a unei înșelătorii cunoscută sub numele de „arestare digitală”, pierzând echivalentul a 660.000 de dolari. Escrocii, care pretind că sunt polițiști și judecători, amenință victima pentru a obține bani. Din 2022 până în 2024, peste 100.000 de persoane din India au fost afectate de această fraudă, conform datelor oficiale.
Cazul Anjlei a început cu un apel telefonic în care escrocul a pretins că lucrează pentru o companie de curierat, afirmând că vameșii au confiscat un colet cu droguri destinat femeii. În următoarele zile, escrocii au monitorizat-o constant prin Skype, amenințând-o că va fi arestată și că îi vor face rău fiului ei dacă nu le va transfera economiile. „După aceea, creierul meu nu a mai funcționat. Mintea mi s-a oprit”, a declarat Anjali.
Guvernul a reacționat la proliferarea acestor tipuri de escrocherii, publicând mesaje de avertizare în mass-media și blocând mii de conturi de Skype și WhatsApp asociate cu fraudarea. Escrocheria de tip „arestare digitală” implică monitorizarea constantă a victimei prin camera telefonului sau laptopului, fiind amenințată cu arestarea fizică dacă nu cooperează.
Anjali a transferat sume enorme, 28 de milioane de rupii (peste 300.000 de dolari) într-o singură zi, urmate de alte 30 de milioane a doua zi. Ea susține că banca ar fi trebuit să detecteze activitatea suspectă, având în vedere că transferurile erau de 200 de ori mai mari decât sumele obișnuite. De un an, Anjali se luptă să își recupereze banii, acuzând băncile că nu au luat măsuri adecvate pentru a combate aceste escrocherii din ce în ce mai frecvente.
O femeie din India, Anjali, a fost victima unei scheme complexe de fraudă cibernetică care i-a adus o pierdere de 58 de milioane de rupii (peste 500.000 de dolari). Aceasta a fost implicată într-o situație în care directorul unei bănci cooperatiste, Samudrala Venkateshwaralu, a facilitat fraudarea prin deschiderea de conturi pe numele altor persoane.
Poliția din New Delhi a reținut că, după ce banii femeii au fost transferați în contul escrocului, aceștia au fost redistribuiți rapid în alte 11 conturi, majoritatea având titulari care nu știau de activitățile ilegale. Venkateshwaralu a fost arestat și rămâne în detenție după ce cererile sale de eliberare pe cauțiune au fost respinse de instanță din cauza gravității fraudelor comise.
„Băncile au o obligație de diligență față de clienți. Dacă o bancă observă orice activitate într-un cont care diferă de tiparul său general de tranzacții, trebuie să oprească tranzacția respectivă”, a declarat avocatul Mahendra Limaye, care reprezintă mai multe victime ale acestor escrocherii.
Deși banca a blocat contul victimei imediat după raportarea fraudei, Anjali a reușit să recupereze doar 10 milioane de rupii din suma totală pierdută. În plus, ea a fost nevoită să plătească impozit pe banii furați, o situație frustrantă pentru multe victime ale fraudelor de acest tip.