Evaluările la clasele mici, contestate de profesori și părinți
Elevii din clasele primare au început evaluările de final de an școlar, însă acestea sunt tot mai contestate. Părinții le consideră inutile, iar profesorii subliniază că nu sunt corelate cu activitatea didactică reală.
Primii testați sunt cei de clasa a doua, iar în perioada următoare urmează elevii din clasele a patra și a șasea. Ovidiu Pânișoară, specialist în educație, afirmă: „Dacă ceea ce se întâmplă la clasă sau modul în care se învață nu are legătură cu modul în care se construiesc itemii și dacă profesorii nu sunt întrebați ca să coreleze modul în care predau, atunci devin aceste evaluări inutile.”
Specialistul ridică o întrebare relevantă cu privire la utilitatea acestor testări: „În fond, eu aș întreba ministerul dacă se întorc cumva și asupra programelor și a modului în care ar trebui să se facă activitatea didactică.” Deși elevii nu simt presiunea acestor teste, unii părinți și profesori menționează că aceștia nu înțeleg rostul lor.
Testele sunt elaborate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație și sunt menite să aibă un rol orientativ, fără note sau calificative. Cu toate acestea, lipsa de feedback concret și impactul redus asupra structurii curriculare ridică semne de întrebare în rândul specialiștilor.