Hot News
Nicoleta Pascale, din „Fabrica de moșteniri“ de la Constanța, a scăpat de arest și se află acum sub control judiciar.
Mama a câștigat procesul cu psihologul pentru terapii inutile și costisitoare pentru un copil
Incendii multiple în Delta Dunării și județul Tulcea: sute de focare în acest an
Gigi Becali pregătește o nouă ”românească”! Detalii despre cum intenționează să surprindă iarna cu transferul lui Louis Munteanu.
Mirel Rădoi a avut o reacție vehementă la flash-interviu după Craiova – Dinamo: ”Nu suntem proști și nici orbi / Nu vreau să fiu suspendat”
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: „Fiori la înălțime”: Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul, mai frecvente și mai severe. Care este explicația specialiștilor.
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > „Fiori la înălțime”: Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul, mai frecvente și mai severe. Care este explicația specialiștilor.
Economic

„Fiori la înălțime”: Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul, mai frecvente și mai severe. Care este explicația specialiștilor.

Data: 4 august 2025 - 06:12
Petrache Poenaru 30
Distribuie
videofoto fiori la inaltime turbulentele din timpul calatoriilor cu avionul mai frecvente si mai severe care este explicatia specialistilor 689031a1664fb

Sursa foto: Google Images

Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul, o problemă în creștere

Pe măsură ce schimbările climatice influențează condițiile atmosferice, experții avertizează că zborurile aeriene ar putea deveni din ce în ce mai turbulente. Profesorul Paul Williams, specialist în științe atmosferice la Universitatea din Reading, a declarat pentru BBC că „ne putem aștepta la o dublare sau triplare a intensității turbulențelor severe în întreaga lume în următoarele decenii”.

Experții estimează că, în prezent, durata turbulențelor severe, care este de aproximativ 10 minute, ar putea crește la 20 sau 30 de minute. Aceste turbulențe sunt caracterizate prin mișcări ascendente și descendente ale avionului, care pot exercita o forță suficientă pentru a ridica pasagerii din scaune dacă nu poartă centura de siguranță.

Incidentele și impactul asupra pasagerilor

Estimările arată că în fiecare an au loc aproximativ 5.000 de incidente de turbulențe severe sau mai mari, dintr-un total de peste 35 de milioane de zboruri la nivel global. În 2023, aproape 40% din rănile grave suferite de pasageri au fost cauzate de turbulențe, conform raportului anual de siguranță al Organizației Aviației Civile Internaționale.

Ruta dintre Marea Britanie și SUA, Canada și Caraibe este printre cele mai afectate de aceste fenomene. De asemenea, datele arată o creștere de 55% a turbulențelor severe deasupra Atlanticului de Nord în ultimele patru decenii, de când sateliții au început să observe atmosfera.

Specialiștii subliniază importanța purtării centurii de siguranță pe durata zborului, întrucât turbulențele severe pot duce la accidente care, deși rare, pot avea consecințe grave asupra pasagerilor.

Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul: cauze și explicații

Turbulențele aeriene au devenit mai frecvente și mai severe, iar specialiștii identifică trei cauze principale ale acestora: turbulențe convective, orografice și turbulențe în aer limpede. Turbulențele convective sunt adesea generate de nori sau furtuni, în timp ce turbulențele orografice apar din fluxul de aer în jurul zonelor montane. În contrast, turbulențele în aer limpede sunt cele mai greu de anticipat, deoarece nu pot fi vizibile și pot apărea brusc.

Schimbările climatice contribuie semnificativ la intensificarea acestor turbulențe, în special a celor convective și a celor în aer limpede. O atmosferă mai caldă reține mai multă umiditate, ceea ce duce la furtuni cu fulgere mai intense și, implicit, la turbulențe mai severe. De exemplu, un incident recent a dus la moartea unei persoane și la rănirea a cel puțin 30 de pasageri pe un zbor Londra – Singapore, cauzat de turbulențe extreme deasupra sudului Myanmarului.

Un raport al Biroului de Investigații pentru Siguranța Transporturilor din Singapore a subliniat că avionul se afla în zbor peste o zonă cu activitate convectivă, experimentând 19 secunde de turbulențe extreme, cu o cădere de peste 50 de metri în mai puțin de cinci secunde. De asemenea, un studiu din 2014 a evidențiat că o creștere de un grad Celsius a temperaturii globale este asociată cu o creștere de 12% a numărului de fulgere.

Căpitanul Nathan Davies, pilot de linie comercială, a observat o creștere a celulelor de furtună cu diametrul de 130 de kilometri, un fenomen care ar trebui să fie rar. Aceste celule pot fi evitate, dar turbulențele în aer limpede, cauzate de perturbarea aerului în jurul curentului jet, pot deveni mai frecvente. Viteza vântului în curentul jet variază semnificativ, iar diferențele de temperatură dintre aerul rece din nord și cel cald din sud contribuie la crearea acestor turbulențe.

Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul: O problemă în creștere

Schimbările climatice contribuie la intensificarea turbulențelor din timpul zborurilor, iar specialiștii subliniază că aceasta este o problemă care ar trebui să ne preocupe pe toți. Prof. Williams explică că încălzirea aerului din sudul curentului jet duce la o creștere a diferenței de temperatură, ceea ce determină un curent jet mai puternic și, implicit, turbulențe mai severe.

Peste o cincime dintre adulții din Marea Britanie au declarat că le este frică să zboare, conform unui sondaj recent. Această frică este amplificată de perspectiva unor turbulențe mai intense. Wendy Barker, o pasageră din Norfolk, afirmă că turbulențele mai puternice cresc riscurile de incidente grave.

Impactul economic al turbulențelor

Pe lângă îngrijorările legate de siguranță, turbulențele mai intense au și un cost economic semnificativ pentru companiile aeriene. Conform Avtech, costurile generate de turbulențe severe pot varia între 180.000 și 1,5 milioane de lire sterline pe an pentru fiecare companie aeriană. Aceste costuri includ verificarea și întreținerea aeronavelor după astfel de incidente, daunele cauzate de deviații sau întârzieri, și impactul asupra gestionării traficului aerian.

Eurocontrol a subliniat că devierea din calea furtunilor poate duce la un spațiu aerian mai aglomerat, crescând astfel volumul de muncă pentru piloți și controlorii de trafic aerian. Aceasta nu doar că afectează eficiența zborurilor, dar implică și un consum suplimentar de combustibil și timp.

Concluzie

În concluzie, turbulențele din timpul zborurilor devin o problemă din ce în ce mai frecventă și mai severă, generată de schimbările climatice. Este esențial ca pasagerii și companiile aeriene să fie conștienți de aceste riscuri și să se pregătească corespunzător pentru a asigura siguranța și eficiența călătoriilor aeriene.

Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul: O problemă în creștere

Turbulențele în timpul zborurilor devin din ce în ce mai frecvente și mai severe, iar specialiștii explică faptul că fenomenul se va intensifica în următoarele decenii. Se estimează că, până în 2050, zborurile vor trebui să ocolească din ce în ce mai mult fenomenele meteorologice nefavorabile, cum ar fi furtunile și turbulențele, ceea ce va conduce la creșterea costurilor pentru companiile aeriene și pasageri.

Îmbunătățiri în previzionarea turbulențelor

Previziunile privind turbulențele s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii ani, ajungând la o precizie de aproximativ 75% în ceea ce privește turbulențele din aerul limpede. Aceasta reprezintă o creștere față de 60% acum douăzeci de ani, grație cercetărilor mai avansate.

Aeroporturile utilizează radare meteorologice pentru a detecta furtunile și, înainte de zbor, companiile aeriene elaborează planuri detaliate bazate pe modelare computerizată pentru a identifica zonele cu turbulențe probabile. Deși aceste informații nu sunt 100% precise, ele oferă o imagine clară atunci când sunt combinate cu datele de la alte aeronave și rapoartele controlului traficului aerian.

Strategii de protecție implementate de companiile aeriene

Companii precum Southwest Airlines au început să adopte măsuri pentru a reduce riscurile asociate turbulențelor. De exemplu, au decis să încheie serviciile de bord mai devreme, astfel încât pasagerii să fie așezați cu centurile de siguranță puse, ceea ce poate reduce numărul accidentărilor cauzate de turbulențe cu până la 20%.

În același timp, Korean Airlines a renunțat la servirea tăițeilor în clasa economică din cauza unei creșteri semnificative a raportărilor de turbulențe, ceea ce a crescut riscul ca pasagerii să se ardă.

Inovații tehnologice pentru combaterea turbulențelor

În căutarea unor soluții mai avansate, inginerii au studiat modul în care bufnițele zboară lin în condiții de vânt puternic. Studiile sugerează că un design adecvat al aripilor, inspirat de bufnițe, ar putea ajuta aeronavele să respingă rafalele și turbulențele.

O start-up din Austria, Turbulence Solutions, a dezvoltat o tehnologie care utilizează senzori pentru a detecta aerul turbulent și a activa clapete pe aripi, reducând astfel turbulențele moderate cu până la 80% în aeronavele ușoare.

De asemenea, cercetările recente la California Institute of Technology sugerează că inteligența artificială ar putea reprezenta o soluție viabilă pentru a anticipa și gestiona turbulențele în timp real.

Turbulențele din timpul zborurilor devin mai frecvente și severe

Turbulențele din timpul călătoriilor cu avionul sunt raportate ca fiind din ce în ce mai frecvente și mai severe. Specialiștii, cum ar fi inginerul aerospațial Finlay Asher, subliniază că tehnologiile moderne care ar putea anticipa și contracara aceste turbulențe sunt încă departe de a fi implementate pe avioanele comerciale mari, estimând că acest lucru nu se va întâmpla în următoarele două decenii.

Cu toate acestea, experții asigură că, deși turbulențele pot fi neplăcute, nu reprezintă un motiv de alarmă. Căpitanul Andrew Davies afirmă că turbulențele sunt, în general, mai mult o sursă de disconfort decât un pericol real. Totuși, el recunoaște că experiențele recente l-au făcut să fie mai nervos în legătură cu zborurile, ceea ce l-a determinat să fie mai atent la momentul în care își îndepărtează centura de siguranță.

În concluzie, deși turbulențele devin o preocupare tot mai mare pentru pasageri, specialiștii subliniază că este important să rămânem calmi și să respectăm regulile de siguranță în timpul zborurilor.

Etichete:accidenteaeraviaticeavioaneclimaticecurentischimbariturbulente
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent ucisi acasa la scoala sau in spital sute de copii ucraineni mor in atacuri rusesti bombardarea zonelor civile e crima de razboi 6890319e4f0bb „Uciși acasă, la școală sau în spital: sute de copii ucraineni mor în atacuri rusești. Bombardarea zonelor civile e crimă de război.”
Articolul următor zilele lacului techirghiol ce firma se va ocupa de organizarea activitatilor a spectacolului si a focului de artificii de la finalul lunii august 689033f8c98fd Zilele Lacului Techirghiol: Detalii despre firma responsabilă cu organizarea activităților, spectacolului și focului de artificii la sfârșitul lunii august
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
scapa de arest nicoleta pascale din fabrica de mosteniri de la constanta e acum sub control judiciar 68d70bfb911bb

Nicoleta Pascale, din „Fabrica de moșteniri“ de la Constanța, a scăpat de arest și se află acum sub control judiciar.

26 septembrie 2025 146
terapii inutile si costisitoare pentru un copil mama a castigat procesul cu psihologul 68d709b7d9409

Mama a câștigat procesul cu psihologul pentru terapii inutile și costisitoare pentru un copil

26 septembrie 2025 7
flacari in delta dunarii si in tot judetul tulcea sute de incendii anul acesta 68d70789b3c85

Incendii multiple în Delta Dunării și județul Tulcea: sute de focare în acest an

26 septembrie 2025 183
gigi becali pune la cale o noua romaneasca cum vrea sa dea lovitura iernii cu transferul lui louis munteanu 68d70369e50f7

Gigi Becali pregătește o nouă ”românească”! Detalii despre cum intenționează să surprindă iarna cu transferul lui Louis Munteanu.

26 septembrie 2025 6
mirel radoi s a dezlantuit la flash interviu dupa craiova dinamo nu suntem prosti si nici orbi nu vreau sa fiu suspendat 68d7000830f5a

Mirel Rădoi a avut o reacție vehementă la flash-interviu după Craiova – Dinamo: ”Nu suntem proști și nici orbi / Nu vreau să fiu suspendat”

26 septembrie 2025 198
marius avram a intervenit in direct la tv si a dat verdictul despre faza controversata din craiova dinamo 68d6fc6019174

Marius Avram a intervenit în direct la TV și a oferit verdictul asupra fazei controversate din meciul Craiova – Dinamo.

26 septembrie 2025 336

Te-ar putea interesa și...

israelul infuriat dupa ce guvernul francez i a interzis cinci standuri de armament la salonul aeronautic deoarece nu a indepartat armele ofensive expuse 68501827b389b
Economic

Israelul, nemulțumit că guvernul Francez a interzis cinci standuri de armament la Salonul aeronautic din cauza neîndepărtării armelor ofensive expuse

16 iunie 2025 33
indicele robor se mentine constant 685517c88187b
Economic

Indicele ROBOR rămâne neschimbat

20 iunie 2025 342
ministrul mediului cere audit la autoritatile care nu au atras peste 50 din fondurile din pnrr niciun baraj finalizat din 13 care trebuiau realizate la impaduriri avem doar 9 000 de ha din 26 000 h 686e5573383ce
Economic

Ministrul Mediului solicită audit la autoritățile care nu au atras peste 50% din fondurile PNRR: Niciun baraj finalizat din cele 13 planificate. La împăduriri, sunt realizate doar 9.000 de ha din 26.000 ha.

9 iulie 2025 35
americanii au dat navala sa cumpere masini electrice speriati de anuntul lui trump ca va elimina subventia de 7 500 de dolari 67b5680f22db4
Economic

Americanii au dat năvală să cumpere mașini electrice, îngrijorați de anunțul lui Trump privind eliminarea subvenției de 7.500 de dolari.

19 februarie 2025 201
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?