Firma din Constanța se judecă cu Portul pentru monopolul în pilotaj
O firmă din Constanța, care a trecut de la activități de pilotaj în port la investiții imobiliare, se află într-un litigiu cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CNAPMC) din anul 2018. Aceasta solicită despăgubiri din cauza faptului că, la un moment dat, Consiliul Concurenței a obligat Portul să colaboreze și cu alte firme de pilotaj, ceea ce a dus la pierderea monopolului de care beneficia. Reprezentanții firmei sunt nemulțumiți de această schimbare, care le-a afectat semnificativ activitatea.
În anul 2018, Black Waters SA a depus o cerere de chemare în judecată la Tribunalul Constanța, solicitând instanței să constate că CNAPMC nu își respectă obligațiile contractuale. Firma reclamantă susține că nu a primit răspuns la plângerea prealabilă și că refuzul CNAPMC de a-și îndeplini obligațiile a împiedicat exercitarea drepturilor sale contractuale.
Black Waters a cerut ca Administrația Portului să plătească restanțele aferente lunilor august-septembrie 2017 și să achite penalități și despăgubiri. Reprezentanții firmei au subliniat că, în 2012, CNAPMC a adoptat un contract-cadru pentru serviciul de pilotaj, la care firma lor a devenit parte în 2015. Însă, în 2017, o nouă hotărâre a CNAPMC a permis semnarea unor contracte cu alte societăți de pilotaj, ceea ce a dus la pierderea exclusivității pentru Black Waters.
Reprezentanții CNAPMC au declarat că acțiunea firmei reclamante este nefondată, argumentând că modificările din 2017 au fost rezultatul unei decizii a Consiliului Concurenței din 2016, care a impus contractarea mai multor societăți de pilotaj. Litigiul continuă, iar instanța va decide asupra cererilor formulate de Black Waters SA.
Conflictul dintre Black Waters și Portul Constanța
Firma Black Waters SA, implicată în litigii cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a cerut daune, argumentând că nu a fost lăsată să dețină monopolul în activitățile de pilotaj. Tribunalul a respins recent acțiunea acesteia, declarând-o neîntemeiată.
Decizia judecătorilor a fost pronunțată pe 10 iulie, iar Black Waters a declarat apel pe 14 august, care va fi judecat la Curtea de Apel. Această firmă a fost afectată de un ordin emis de Ministerul Transporturilor, care a dus la înființarea unui compartiment propriu de pilotaj în cadrul Portului Constanța, eliminând astfel necesitatea de a colabora cu firmele private.
Proiectul imobiliar controversat
Pe lângă conflictul juridic, Black Waters intenționează să dezvolte un bloc de locuințe pe strada Mircea cel Bătrân nr. 47A, peste vestigii arheologice, în locul unde se afla Poarta Mare a cetății Tomis. Proiectul a fost respins de mai multe ori de către Consiliul Local, dar firma a contestat această decizie în instanță și a obținut aprobarea pentru un Plan Urbanistic de Detaliu.
Aceste inițiative imobiliare ale Black Waters au generat controverse în rândul publicului, având în vedere impactul asupra patrimoniului arheologic din zonă.
Informații despre Black Waters SA
Black Waters SA a fost înființată pe 9 aprilie 2014, având sediul în Constanța. Administratorul și asociatul principal este Remus Alfredo Budur, care deține 40% din capitalul social, alături de Gheorghe Lisandru (50%) și Ioan Claudiu Dobre (10%). Cifra de afaceri raportată pentru anul 2024 a fost de 1.645.839 de lei, cu un profit de 151.278 de lei, în timp ce datoriile totale se ridică la 5.951.506 lei.