Ford Anunță O Nouă Chimie Revoluționară pentru Bateriile Mașinilor Electrice
Cercetătorii de la Centrul de Excelență al Ford, Ion Park, au făcut un pas important în producția-pilot a unei noi baterii pentru vehicule electrice, care promite să transforme gama de mașini electrice pe care compania le pregătește pentru acest deceniu. Charles Poon, directorul de Inginerie Propulsie Electrificată din cadrul Ford, a descris această descoperire ca fiind „un moment crucial”.
Noua chimie a bateriilor, denumită Litiu-Mangan Îmbogățit (LMR), a fost dezvoltată după cercetări intense la Ion Park și este acum pregătită pentru scalare și producția de serie. Această tehnologie reprezintă o alternativă viabilă la bateriile LFP, abordând principalele provocări precum costurile de producție și autonomia extinsă.
Conform lui Charles Poon, proiectul a evoluat de la un experiment de laborator la integrarea tehnologiei LMR în viitoarele modele de mașini electrice, cu o a doua generație de celule LMR deja în producție pe linia pilot a centrului. Bateriile LMR vor oferi un nivel de siguranță comparabil cu cel al bateriilor LFP, dar cu o densitate energetică superioară, ce va permite o autonomie mai mare într-un volum similar.
Un alt aspect important este reducerea semnificativă a costurilor de producție, ce va permite atingerea parității reale a costurilor între mașinile electrice și cele pe benzină, facilitând astfel accesibilitatea acestora pentru un număr mai mare de consumatori. Ford Ion Park, centrul de cercetare și dezvoltare în care au fost create noile baterii, dispune de o echipă de 135 de cercetători, chimiști și ingineri aduși de la institute de cercetare de top din întreaga lume.
Ford anunță o descoperire revoluționară în tehnologia bateriilor electrice
Ford a făcut progrese semnificative în dezvoltarea bateriilor pentru mașinile electrice, concentrându-se pe noi tipuri de chimie, cum ar fi bateriile nichel-cobalt-mangan (NCM) și litiu-fier-fosfat (LFP), care au fost introduse în 2023. Charles Poon a subliniat că tehnologia LMR este răspunsul la întrebarea „Ce urmează?” în acest domeniu.
În 2022, compania a anunțat un plan ambițios de tranziție la propulsia electrică, vizând lansarea unei game complet electrice în Europa, care va include șapte modele de autoturisme și vehicule comerciale, dintre care trei sunt deja produse în România. Deși adoptarea propulsiei electrice a întâmpinat dificultăți în ultimele luni, Ford rămâne angajată în aceste planuri, deși unele ținte, cum ar fi producția a 1,2 milioane de vehicule electrice în Koln, nu mai sunt de actualitate. De asemenea, proiectul unei noi platforme electrice pentru generația viitoare de vehicule a fost suspendat.