Franţa sesizează Comisia Europeană cu privire la fenomenul „Skinnytok” pe TikTok
Ministrul francez pentru afaceri digitale, Clara Chappaz, a anunţat vineri că a sesizat Comisia Europeană în legătură cu fenomenul „Skinnytok” de pe reţeaua socială TikTok, care promovează slăbirea extremă. Această tendinţă a fost descrisă de ministru ca fiind „inacceptabilă” într-un mesaj publicat pe LinkedIn.
Chappaz a subliniat că protecţia minorilor online este o prioritate pentru ea, asigurând că nu va permite platformelor să se eschiveze de la responsabilităţile lor. Autoritatea de reglementare a comunicațiilor audiovizuale din Franţa (Arcom) a confirmat că s-a ocupat deja de această problemă, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică asociate cu fenomenul „Skinnytok”.
Arcom doreşte să colecteze informaţii pentru a caracteriza acest risc în Franţa şi pentru a evalua ce măsuri a implementat TikTok în răspuns la această problemă. Până vineri la prânz, termenul „skinny” era asociat cu peste 500.000 de postări pe platformă, care conţin sfaturi despre cum să slăbeşti, în special destinate femeilor tinere.
În plus, TikTok a introdus un mesaj de prevenire sub formă de banner deasupra postărilor, care îndrumă utilizatorii către o pagină dedicată tulburărilor alimentare. De asemenea, deputaţii francezi au aprobat recent crearea unei comisii care să investigheze efectele psihologice ale TikTok asupra copiilor şi adolescenţilor, având în vedere popularitatea semnificativă a reţelei sociale în rândul tinerilor.