General Motors renunță la investiții în Cruise
General Motors a decis să retragă fondurile de la compania de robotaxi Cruise, concentrându-se în schimb pe propriile sisteme autonome și de conducere asistată. Conform unei declarații oficiale, GM a menționat că, în urma priorităților de alocare a capitalului, nu va mai finanța dezvoltarea robotaxi-ului Cruise din cauza resurselor semnificative necesare pentru extinderea afacerii și a unei piețe din ce în ce mai competitive.
În contextul acestei decizii, nu este clar dacă vor avea loc concedieri, iar un purtător de cuvânt al GM a refuzat să ofere detalii suplimentare. Recent, în iunie, GM anunța o investiție de 850 de milioane de dolari în Cruise, destinată cheltuielilor de operare, în timp ce startup-ul încerca să reia testarea vehiculelor sale autonome.
Compania Cruise a suspendat operațiunile la sfârșitul lunii octombrie 2023, după mai multe incidente și suspendarea autorizațiilor în California, iar la finele anului trecut a anunțat o reducere de 24% din personal, echivalentul a aproximativ 900 de angajați.
Decizia GM de a renunța la investiții vine după ce agenția din California responsabilă cu reglementarea vehiculelor a suspendat autorizațiile pentru desfășurarea de vehicule autonome, invocând un „risc nerezonabil pentru siguranța publică”. Această suspendare a fost declanșată de un incident în care o mașină fără șofer Cruise a lovit un pieton, acesta fiind spitalizat ulterior în stare gravă.
În urma acestor evenimente, GM își va reduce considerabil cheltuielile pentru Cruise, iar CEO-ul său, Kyle Vogt, a demisionat recent, punând capăt unei perioade tumultoase pentru companie.
General Motors se retrage din investițiile în Cruise
General Motors (GM) a decis să nu mai investească în compania de robotaxi Cruise, o măsură care vine într-un moment de turbulență pentru firmă. CEO-ul Cruise, Kyle Vogt, a demisionat recent, recunoscând responsabilitatea pentru dificultățile întâmpinate de companie.
Într-un e-mail adresat angajaților, Vogt a subliniat că trebuie să se acorde o atenție sporită siguranței și transparenței, având în vedere că Cruise a avut de înfruntat provocări legate de încrederea publicului și cooperarea autorităților de reglementare. Demisia sa a fost precedată de o intensificare a controlului din partea GM asupra conducerii Cruise.
Consiliul de administrație al Cruise a decis să angajeze un expert terț în siguranță pentru a evalua operațiunile companiei, iar GM a numit un nou director administrativ pentru Cruise. CEO-ul GM, Mary Barra, a reafirmat angajamentul companiei față de misiunea Cruise și potențialul tehnologiei sale, în ciuda provocărilor întâmpinate.
Recent, Cruise a fost nevoită să-și retragă vehiculele autonome de pe drumurile din California, după ce autoritățile au considerat că acestea reprezintă un risc pentru siguranța publicului. De asemenea, compania se confruntă cu o investigație din partea Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, în legătură cu siguranța pietonilor.
În ciuda dificultăților actuale, Mary Barra a menționat că Cruise are potențialul de a genera venituri semnificative în viitor, cu estimări de 50 de miliarde de dolari până în 2030, chiar dacă compania a înregistrat pierderi de peste 700 de milioane de dolari în ultimele trimestre.