Google elimină peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare în 2024
În 2024, Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare și a restricționat sau blocat difuzarea reclamelor pe mai mult de 1,3 miliarde de pagini, conform Google Ads Safety Report 2024. Această acțiune face parte dintr-un efort continuu de a îmbunătăți siguranța publicității online.
Conform raportului, în plus față de reclamele înșelătoare, au fost restricționate alte 9,1 miliarde de reclame, iar 39,2 milioane de conturi de publicitate au fost suspendate. De asemenea, au fost aplicate sancțiuni pentru peste 220.000 de pagini ale unor publisheri.
Una dintre inovațiile cheie a fost utilizarea inteligenței artificiale generative, care a accelerat analiza conținutului și intervenția împotriva violărilor regulilor. Această tehnologie a îmbunătățit semnificativ capacitatea Google de a preveni accesul actorilor frauduloși în ecosistemul său și a ajutat la detectarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024.
Google a investit în continuare în modelele LLM (Modele lingvistice de mari dimensiuni), lansând peste 50 de actualizări pentru a le îmbunătăți eficiența. Aceste instrumente au accelerat investigațiile și au sporit abilitatea de a identifica și bloca acțiunile rău intenționate, prevenind astfel afișarea unui număr semnificativ de reclame care încalcă politicile companiei.
În plus, Google a înființat o echipă dedicată de experți care analizează fraudele legate de utilizarea ilegală a imaginii personalităților publice, suspendând permanent peste 700.000 de conturi de advertiseri care au promovat astfel de conținuturi înșelătoare.
Google a eliminat 5,1 miliarde de reclame înșelătoare în 2024
În 2024, Google a reușit să elimine peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare, un pas semnificativ în lupta împotriva fraudelor publicitare. Aceste eforturi au dus la o scădere de 90% a raportărilor privind anunțurile frauduloase.
Compania a intensificat măsurile de verificare a identității și transparenței pentru advertiserii electorali, extinzând aceste cerințe în diferite țări. Aceste măsuri includ mențiuni de tipul ‘plătit de’ și un raport public de transparență al anunțurilor electorale, ajutând utilizatorii să identifice sursa campaniilor publicitare.
De asemenea, Google a fost pionier în solicitarea ca orice conținut generat de Inteligența Artificială să fie marcat corespunzător în anunțurile electorale, subliniind angajamentul său pentru transparență. În ultimul an, Google a verificat peste 8.900 de noi advertiseri electorali la nivel global și a eliminat 10,7 milioane de anunțuri din conturi neverificate, continuând astfel să aplice politici stricte împotriva informațiilor false în campaniile electorale.