Google se opune verificării vârstei în magazinele de aplicații
Gigantul american Google și-a reafirmat vineri opoziția față de propunerea rivalului său Meta, care vizează introducerea verificării vârstei pentru utilizatorii online în magazinele de aplicații. Google și-a exprimat îngrijorările cu privire la riscurile pe care această măsură le-ar putea reprezenta pentru copii, caracterizând inițiativa drept „înșelătoare”.
Conform Google, impunerea verificării vârstei pe platforma Google Play sau pe App Store-ul Apple ar necesita partajarea de date sensibile despre utilizatori cu milioane de dezvoltatori, care nu au nevoie de aceste informații. Google a subliniat că o astfel de abordare ar permite dezvoltatorilor de aplicații să evite responsabilitățile legate de protecția minorilor.
Poziția Google este susținută și de Apple, care a declarat într-un document că „doar o mică parte din aplicații necesită verificarea vârstei” și că aceasta ar trebui să fie aplicată direct pe site-urile și aplicațiile respective.
Aceste declarații vin în contextul unei campanii publicitare lansate de Meta, care solicită reglementări europene pentru a impune verificarea vârstei și consimțământul părinților în magazinele de aplicații, cu scopul de a proteja mai bine minorii. Meta susține că adolescenții folosesc în medie 44 de aplicații pe săptămână, iar verificarea vârstei la nivelul magazinului de aplicații ar simplifica procesul pentru părinți.
În prezent, Regulamentul european privind serviciile digitale (DSA) prevede că responsabilitatea pentru verificarea vârstei utilizatorilor revine aplicațiilor sau site-urilor respective. Totuși, unele companii, inclusiv furnizori de conținut, susțin că ar trebui să existe verificări la nivel de dispozitiv și sistem de operare.
Această dispută se intensifică pe fondul unor îngrijorări crescânde în Europa cu privire la utilizarea platformelor online de către copii, în special în contextul hărțuirii cibernetice și a discursului instigator la ură.