Carrefour intenționează să se retragă din România după 24 de ani
Lanțul francez de retail Carrefour a decis să își vândă magazinele din România, marcând astfel ieșirea de pe piața românească, conform publicației franceze L’Informe. Grupul a angajat o bancă de investiții pentru a evalua interesul potențialilor cumpărători.
Carrefour, care a intrat pe piața din România în 2001, deține în prezent 458 de magazine în țară, dintre care 55 sunt hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount.
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările Carrefour în România s-au situat în jurul valorii de 2,3 miliarde de euro, înregistrând o creștere de 1,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, deși avansul a încetinit semnificativ în trimestrul al treilea din cauza măsurilor de austeritate care au afectat încrederea consumatorilor.
România a devenit astfel a patra mare piață europeană pentru Carrefour, după Franța, Spania și Belgia, în urma retragerii retailerului din Italia.