Extinderea Magistralei 4 de Metrou
Ministerul Transporturilor a pregătit cifrele pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, care va conecta Gara de Nord cu Gara Progresul, în urma unei investiții de peste 3,4 miliarde de euro, provenind din fonduri europene și bugetul de stat.
Detalii despre Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul
Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul va avea o lungime de 11,94 km, din care 10,84 km vor fi în exploatare cu călători, iar 1,1 km vor fi destinați legăturii cu depoul Progresul. Proiectul include 13 stații de metrou noi și un depou suprateran.
Lista Noilor Stații
Cele 13 noi stații vor fi amplasate în următoarele zone:
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- Uranus
- George Rozorea
- Chirigiu
- Filaret
- Eroii Revoluției 2
- George Bacovia
- Toporași
- Nicolae Cajal
- Luică
- Giurgiului
- Progresul
Conectarea la Magistrala Existentă
Legătura cu Magistrala existentă se va realiza la Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.
Finanțare și Durată de Execuție
Valoarea totală a investiției este estimată la 3,43 miliarde euro (cu TVA), iar sursele de finanțare provin din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat și alte surse legale. Durata de execuție a proiectului este de 50 de luni, iar lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, sunt programate să înceapă în 2025, cu o durată estimată de maximum cinci ani.
Importanța Proiectului
Extinderea Magistralei 4 va contribui la reducerea timpului de transport urban pentru pasageri și va integra metroul cu restul sistemului de transport metropolitan, având un rol crucial în soluționarea problemelor de trafic din regiunea București – Ilfov.
Extinderea Magistralei 4 de Metrou cu 13 Noi Stații
Extinderea Magistralei 4 de metrou din București va include 13 noi stații, ceea ce va îmbunătăți semnificativ transportul public în capitală. Această extensie va facilita accesul pentru utilizatorii din zonele limitrofe și va asigura o conectivitate mai bună cu zona centrală a orașului.
Prin creșterea utilizării metroului, se va reduce numărul autovehiculelor individuale pe drumurile din București, ceea ce va conduce la o diminuare a emisiilor de CO2 și a poluării aerului. De asemenea, se estimează o reducere a riscurilor de accidente rutiere și a disconfortului generat de traficul rutier intens.
Extinderea rețelei de metrou va contribui la dezvoltarea urbanistică a zonei de Sud a Bucureștiului, facilitând accesul la servicii și activități din oraș. Aceasta va conduce la creșterea numărului de elevi, studenți și angajați care aleg metroul ca mijloc de transport, îmbunătățind astfel calitatea vieții locuitorilor.
Printre avantajele acestei investiții se numără și decongestionarea Liniei 2 de metrou, prin creșterea capacității de transport public pe coridorul nord-sud, ceea ce va reduce semnificativ timpul de călătorie și va sprijini un mediu urban mai curat și mai eficient.