Hyundai își propune să-și dubleze vânzările de mașini electrice în Europa
Hyundai, una dintre mărcile de top în vânzările de automobile electrice din Europa, își fixează obiective ambițioase pentru 2025, având ca scop principal evitarea penalităților impuse de Uniunea Europeană în cazul neatingerii țintelor de emisii CAFE.
În 2024, Hyundai a vândut 530.000 de vehicule pe piața din Europa lărgită, dintre care 426.000 în țările UE. Dintre acestea, aproximativ 68.000 de unități au fost mașini electrice, reprezentând 12,8% din totalul vânzărilor mărcii în această regiune și 15,9% din vânzările din UE. Cu toate acestea, pentru a reduce nivelul mediu de emisii sub 93 de grame pe 100 km pe vehicul, Hyundai trebuie să atingă un prag de 25% din vânzările electrice.
Directorul financiar al Hyundai Motor, Seung Jo Lee, a declarat că strategia mărcii se va concentra pe creșterea cotei de piață a mașinilor electrice. „Vrem să dublăm numărul de mașini electrice vândute în Europa”, a afirmat acesta în cadrul unei conferințe de prezentare a rezultatelor. Aceasta vine în contextul în care tendințele pieței de electrice sunt în scădere, afectând vânzările modelelor electrice existente, precum Kona și Ioniq 5.
Principalele piețe vizate pentru creșterea vânzărilor sunt Germania și alte mari piețe europene. Deși eliminarea subvențiilor la final de 2023 a dus la o pierdere a clienților, se așteaptă o reechilibrare a cererii spre sfârșitul anului 2024.
Hyundai își propune să-și dubleze vânzările de mașini electrice în Europa
Hyundai are planuri ambițioase de a-și dubla vânzările de mașini electrice în Europa, un demers esențial pentru a evita penalitățile impuse de Uniunea Europeană. În 2024, cel mai vândut model electric al companiei a fost Kona, cu aproximativ 36.000 de unități vândute, urmat de Ioniq 5, care a înregistrat aproximativ 22.000 de vânzări.
Compania se confruntă cu provocări, având în vedere că un nou model electric, Ioniq 9, este așteptat, dar nu se preconizează că va genera volume semnificative de vânzări. De asemenea, Ioniq 3 va avea premiera în 2025, iar vânzările acestuia sunt estimate să înceapă abia în 2026, ceea ce poate afecta și mai mult capacitatea Hyundai de a se conforma limitelor de emisii impuse de UE.
Hyundai vizează, prin aceste strategii, să-și îmbunătățească cota de piață în segmentul mașinilor electrice, fiind conștientă de competiția acerbă din industrie, unde Renault, de exemplu, a livrat aproximativ 90.000 de autoturisme electrice, dar cu o cotă de doar 12% din totalul vânzărilor de aproape 700.000 de unități în Europa.