Finalizarea Lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud
Autostrada A0 Sud – Lotul 3 București se apropie de finalizare, iar noi imagini aeriene, filmate cu drona, au fost prezentate recent. Acest tronson face parte din Inelul de Centură al Capitalei și este crucial pentru fluidizarea traficului în zona de sud a Bucureștiului.
Lotul 3, care leagă Bragadiru de Joița, are un stadiu de execuție de aproape 90%. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, a declarat că lucrările ar putea fi finalizate în următoarele 2-3 luni, permițând circulația pe întreg semi-inelul sudic al Capitalei.
Scrioșteanu a menționat că constructorul Aktor lucrează la ultimele detalii, cum ar fi pasajul de la Țegheș, care supratraversează autostrada. Săptămâna viitoare, se preconizează montarea grinzilor și intrarea în faza de suprastructură. Deși mai este de lucru, progresele sunt promițătoare și se așteaptă finalizarea lucrărilor în curând.
În plus, CNAIR a aplicat penalități semnificative constructorului pentru întârzieri, iar acestea vor fi calculate la finalizarea lucrărilor, pentru a descuraja astfel de situații în viitor.
Nouă deschidere pe Centura Capitalei
Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud, Aktor, a anunțat progrese semnificative în cadrul proiectului, menținând lucrările în grafic pentru a respecta termenul de finalizare stabilit pentru 15 aprilie 2025. Potrivit comunicatului emis, toate structurile majore de pe tronsonul de 18 kilometri au fost finalizate, iar din cele 260.000 de tone de asfalt necesare, 204.000 de tone au fost deja turnate.
Segmentul A0 Sud lot 3 include 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, având un pasaj important peste A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai cuprinde patru poduri, șase pasaje, nouă pasaje pe autostradă și 46 de podețe, precum și două parcări de scurtă durată și zone de servicii.
Lucrările includ și elemente complexe de infrastructură, precum terasamente, rambleuri, bariere fonoabsorbante și sisteme moderne de iluminat. De asemenea, este prevăzută integrarea zonelor publice de recreere și peisagistică pentru a îmbunătăți mediul înconjurător.
Antreprenorul grec a subliniat că, având în vedere ritmul actual al lucrărilor, termenul din 15 aprilie 2025 este realist și realizabil, ceea ce va reprezenta un pas important în modernizarea infrastructurii din România și în îmbunătățirea conectivității în regiune.