Avansul lucrărilor la tunelul Daniela
Grupul austriac PORR se află la sub 100 de metri de finalizarea străpungerii tunelului Daniela, parte din autostrada Sibiu-Pitești (A1). Construcția acestui obiectiv a înregistrat progrese semnificative, iar compania a anunțat că, în primăvara acestui an, va începe producția de elemente prefabricate necesare pentru tunel.
Progrese semnificative în construcția autostrăzii
După 18 luni din cele 44 prevăzute în contract, progresul general al lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, lot 4, a depășit 60%. Oficialii companiei PORR sunt optimiști și afirmă că termenul de finalizare, stabilit pentru februarie 2027, ar putea fi devansat.
Reluarea lucrărilor pe șantier
Autoritățile au anunțat un restart al construcției de autostrăzi în 2025, cu lucrări desfășurate non-stop, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești are o lungime de 9,86 km, iar oficialii sunt încrezători că, în ritmul actual, lucrările vor fi finalizate mult mai devreme decât termenul estimat.
Detalii despre tunelul rutier
După finalizarea lucrărilor, tunelul va purta denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”. Pentru montarea grinzilor de 70 de tone, constructorul utilizează o macara șenilată grea, capabilă să lucreze la înălțimi de până la 30 de metri.
Proiectul Tunelului Daniela avansează spre finalizare
Austriecii de la PORR sunt aproape de a finaliza lucrările la tunelul Daniela, parte dintr-un proiect de infrastructură esențial pentru România. Conform anunțurilor recente, există motive serioase să fim încrezători că termenul de finalizare, stabilit pentru februarie 2027, ar putea fi devansat.
În prezent, stadiul lucrărilor este de 30%, iar contractul semnat cu PORR în noiembrie 2021 prevede o durată totală de 60 de luni, din care 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție. Valoarea totală a contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare provine din Programul Transport (PT).
Circulația pe acest tronson ar putea fi deschisă în decembrie 2026, cu câteva luni înainte de termenul contractual, conform declarațiilor Asociației Pro Infrastructură. Aceasta ar reprezenta un pas important în finalizarea proiectului, care include, de asemenea, complexa lucrare a tunelului Momaia, ce se desfășoară pe o lungime de 1,3 km.
Antreprenorul PORR continuă să întâmpine dificultăți în recrutarea personalului necesar pentru a susține ritmul accelerat al lucrărilor, existând o cerere mare de șoferi și mecanici de întreținere. Aceasta subliniază importanța proiectului și impactul său asupra pieței muncii locale.
Progresele companiei PORR în construirea tunelului Daniela
Austriecii de la PORR sunt aproape de a realiza străpungerea tunelului Daniela, un proiect semnificativ pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești. Conducerea companiei a exprimat motive serioase de optimism, afirmând că termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor, fixat pentru februarie 2027, ar putea fi devansat.
Aceste progrese sunt esențiale pentru avansarea proiectului de infrastructură, care își propune să îmbunătățească conectivitatea în regiune. Compania se confruntă, totuși, cu provocări în găsirea muncitorilor calificați pentru șantier, o situație care reflectă tendințele actuale de pe piața muncii.