Hot News
După 12-0 în finala Wimbledon, Swiatek a fost învinsă de Anisimova. Poloneza, eliminată în grupele Turneului Campioanelor.
Premii pentru 158 de seniori ai Constanței: Beneficiarii sumelor oferite de primărie
Ce reprezintă „Marele Punct Roșu” observat de Telescopul Spațial James Webb în Universul îndepărtat?
Experiment Digi24: Cum trăiesc românii după valul de scumpiri. Facturile au crescut cu aproape 70%, prețurile cu 10%
Surse: Coaliția a convenit asupra unei majorări a valorii tichetelor de masă, mai mică decât cea anunțată inițial de Guvern
CONTACT
PulsLocal
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Citind: Impactul creșterii accizelor asupra transportatorilor. Economist: „Nu putem compensa prin taxe o colectare slabă”
Distribuie
Caută
PulsLocalPulsLocal
Font +/-Aa
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sport
  • Curiozitati
  • Evenimente
Urmați-ne
© 2024 pulslocal.ro
PulsLocal > Economic > Impactul creșterii accizelor asupra transportatorilor. Economist: „Nu putem compensa prin taxe o colectare slabă”
Economic

Impactul creșterii accizelor asupra transportatorilor. Economist: „Nu putem compensa prin taxe o colectare slabă”

Data: 6 noiembrie 2025 - 07:28
Petrache Poenaru 11
Distribuie
cum sunt afectati transportatorii de cresterea accizelor economist nu putem compensa prin taxe o colectare slaba 690c314932a66

Sursa foto: Google Images

Impactul majorării accizelor asupra transportatorilor din România

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a solicitat Ministerului Finanțelor modificarea proiectului de compensare a creșterii accizei la motorină, subliniind că majorările fiscale au determinat transportatorii să se alimenteze în țări vecine precum Ungaria, Croația și Slovenia. Aceasta a dus la pierderi semnificative de venituri din accize și TVA pentru România.

Într-o analiză realizată pentru Digi24.ro, economistul Dragoș Huru a subliniat că efectele acestor majorări nu se limitează doar la buget, ci reprezintă o problemă de strategie economică și competitivitate pe termen lung. UNTRR a afirmat că actualul proiect este insuficient și a cerut extinderea perioadei eligibile pentru rambursare la motorina achiziționată între 31 martie și 31 iulie 2025. De asemenea, organizația a propus o majorare a sprijinului la 60 bani/litru pentru perioada 1 august – 31 decembrie 2025, pentru a restabili competitivitatea României.

Acciza crescută la 509 euro/1000 litri, cu 172 de euro peste pragul minim european, a creat un dezavantaj competitiv pentru transportatorii români. UNTRR a evidențiat că prețul motorinei în România este cu 11–15 eurocenți mai mare față de Ungaria, 21 eurocenți față de Croația și 10–14 eurocenți față de Slovenia, diferențe care afectează marja de profit a firmelor locale.

Transportatorii au avertizat că, în lipsa unor intervenții rapide, baza de colectare a accizelor din România va continua să scadă. De asemenea, întârzierile în rambursările anterioare au fost criticate, UNTRR subliniind că fără o rambursare rapidă și predictibilă, firmele vor continua să se alimenteze în afara țării, ceea ce va duce la pierderi financiare pentru România.

Provocările strategice ale sectorului de transport

Economistul Dragoș Huru a accentuat că impactul fiscal al acestor măsuri este greu de cuantificat fără date clare despre volumul alimentărilor din România. El a afirmat că este esențial să se adopte o politică fiscală coerentă și să se modernizeze procesele bugetare, altfel România riscă să piardă atât venituri, cât și oportunități de dezvoltare.

UNTRR a declarat că rămâne deschisă dialogului cu Ministerul Finanțelor și consideră că aplicarea retroactivă și majorarea sprijinului sunt esențiale pentru a readuce alimentările în țară.

Impactul creșterii accizelor asupra transportatorilor

Transportatorii sunt afectati semnificativ de creșterea accizelor, iar economistul Dragoș Huru subliniază că această măsură nu poate compensa o colectare fiscală slabă. El afirmă că rambursarea accizei nu poate fi eficientizată prin soluții ad-hoc, ci necesită reforme profunde în gestionarea finanțelor statului.

„Nu putem operaționaliza rambursările prin acțiuni făcute în grabă, fără structură. Este nevoie de modernizarea bugetului, de o colectare mai bună a taxelor și de control asupra cheltuielilor”, a declarat Huru pentru Digi24.ro.

Sectorul transporturilor din Uniunea Europeană solicită, de asemenea, reducerea birocrației, digitalizarea procedurilor, tratament egal pentru toți transportatorii europeni și investiții mai mari în infrastructură. Huru a evidențiat două probleme majore pentru România: încasările sunt cu mult sub media europeană, iar cheltuielile sunt realizate fără suficiente mecanisme de control.

El a avertizat că „creșterile de taxe îi lovesc pe cei care deja plătesc, nu pe cei care evită fiscalitatea”, evidențiind impactul negativ pe care majorarea accizelor îl poate avea asupra competitivității sectorului.

Conform datelor INS, anul trecut, transportul intern și de tranzit a crescut cu 0,4%, transportul intern de mărfuri cu 7,7%, iar cel internațional cu 0,7%. Banca Națională a României previzionează o creștere a exporturilor și a serviciilor de transport pentru 2025.

Etichete:accizedragosfinantelorhuruministerultransportatoritvauntrr
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent alexandru rogobete anunta ca se lucreaza la o platforma digitala pentru feedback de la angajatii din sistemul medical si pacienti 690c2c9c8bd37 Alexandru Rogobete anunţă dezvoltarea unei platforme digitale pentru feedback de la angajaţii din sistemul medical şi pacienţi
Articolul următor video o drona terestra ucraineana a supravietuit exploziei unei mine si atacurilor unui uav pentru a salva viata unui soldat ranit 690c372c8cdec O dronă terestră ucraineană a supraviețuit exploziei unei mine și atacurilor unui UAV pentru a salva viața unui soldat rănit.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
galerie foto dupa 12 0 in finala wimbledon swiatek a pierdut in fata anisimovei poloneza eliminata in grupele turneului campioanelor 690c5a19ec7b6

După 12-0 în finala Wimbledon, Swiatek a fost învinsă de Anisimova. Poloneza, eliminată în grupele Turneului Campioanelor.

6 noiembrie 2025
premii pentru 158 de seniori ai constantei cine beneficiaza de sumele oferite de primarie 690c592c50cf4

Premii pentru 158 de seniori ai Constanței: Beneficiarii sumelor oferite de primărie

6 noiembrie 2025 270
ce este marele punct rosu observat de telescopul spatial james webb in universul indepartat 690c58718d746

Ce reprezintă „Marele Punct Roșu” observat de Telescopul Spațial James Webb în Universul îndepărtat?

6 noiembrie 2025 211
video experiment digi24 cum traiesc romanii dupa valul de scumpiri facturile au crescut cu aproape 70 preturile cu 10 690c5749781d4

Experiment Digi24: Cum trăiesc românii după valul de scumpiri. Facturile au crescut cu aproape 70%, prețurile cu 10%

6 noiembrie 2025 339
surse coalitia a agreat o majorare a valorii tichetelor de masa mai mica decat anunta initial guvernul 690c5741bf63b

Surse: Coaliția a convenit asupra unei majorări a valorii tichetelor de masă, mai mică decât cea anunțată inițial de Guvern

6 noiembrie 2025 5
birligea si olaru mesaj clar inainte de finala cu basel luptam si sa castigam 690c56b83da0e

Bîrligea și Olaru transmit un mesaj clar înainte de finala cu Basel: „Luptăm și să câștigăm!”

6 noiembrie 2025 172

Te-ar putea interesa și...

piedone inchide noi unitati de pe litoral 681090ed23be9
Economic

Piedone închide noi locații pe litoral

29 aprilie 2025 211
mae roman reactioneaza la articolul svr despre cenzura ideologica din romania ar fi doar de remarcat ridicolul situatiei 685c1b8f69731
Actual

MAE român răspunde articolului SVR referitor la „cenzura ideologică” din România: „Ar fi doar de remarcat ridicolul situației”

25 iunie 2025 75
burduja romania nu mai e demult un mare producator de energie trebuie sa le explicam romanilor ca e un mit fals 68496f2d2fb0c
Economic

Burduja: România nu mai este de mult un mare producător de energie. Trebuie să le explicăm românilor că este un mit fals.

11 iunie 2025 387
burduja ong uri de mediu incearca sa blocheze din nou proiectul neptun deep e un atac asupra suveranitatii energetice 67f7934cc9d6e
Economic

Burduja: ONG-uri de mediu încearcă să blocheze din nou proiectul Neptun Deep, considerându-l un atac asupra suveranității energetice.

10 aprilie 2025 330
PulsLocal

PulsLocal.ro este platforma de știri care îți aduce informația de care ai nevoie.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE

Rămâi informat și conectat la ceea ce contează – PulsLocal transformă fiecare știre într-o experiență clară și concisă, potrivită pentru ritmul tău.

  • © 2024 pulslocal.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?