Vlad Pascu, condamnat pentru accidentul mortal din 2 Mai
Vlad Pascu, responsabil pentru accidentul rutier mortal din 2 Mai, a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă. Decizia a fost confirmată de Curtea de Apel Constanța pe 21 august 2025.
Posibilitatea de eliberare condiționată
Având în vedere că Vlad Pascu a fost arestat preventiv timp de doi ani, el ar putea solicita liberarea condiționată după aproximativ cinci ani. Conform articolului 100 din Codul Penal, liberarea condiționată poate fi obținută dacă:
- cel condamnat a executat cel puțin două treimi din pedeapsă, în cazul unei închisori de maximum 10 ani;
- se află în regim semideschis sau deschis;
- a îndeplinit obligațiile civile stabilite prin hotărârea de condamnare;
- instanța este convinsă de reintegrarea sa în societate.
În cazul lui Vlad Pascu, două treimi din pedeapsa de 10 ani înseamnă 6 ani și 8 luni. Astfel, el ar putea solicita liberarea condiționată după 6 ani și 8 luni, având în vedere că deja a ispășit 2 ani în arest preventiv. Aceasta ar însemna că, dacă toate condițiile sunt îndeplinite, el ar putea cere eliberarea condiționată după 4 ani și 8 luni de la acest moment.
Vlad Pascu și accidentul rutier mortal de la 2 Mai
Vlad Pascu, autorul accidentului rutier mortal din 2 Mai, a fost implicat într-un incident tragic care a avut loc în dimineața zilei respective. Accidentul s-a produs în jurul orei 5.25, după ce Pascu a fost surprins de camerele de supraveghere într-un magazin din Vama Veche, unde a cumpărat țigări și ciocolată. Distanța parcursă de la magazin la locul accidentului ar fi putut fi realizată în aproximativ 5-10 minute, în funcție de trafic.
După ce a lovit în plin un grup de opt persoane, Vlad Pascu a întors mașina și s-a întors spre Vama Veche, unde a fost prins de polițiști. În momentul reținerii, el a declarat că nu știe ce a lovit, afirmând că ar fi putut fi un animal sau o pasăre.
Reacții și consecințe după accident
Incidentul a avut un impact semnificativ asupra conducerii Poliției din Constanța. În urma accidentului, ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a anunțat reorganizarea IPJ Constanța. Mai mulți șefi din poliție, inclusiv Adrian Glugă, fostul șef al IPJ Constanța, au fost schimbați din funcții. Glugă și-a dat demisia ulterior, iar alți doi șefi din cadrul IPJ Constanța au ieșit la pensie.
În plus, șeful Poliției Mangalia, Gabriel Cristea, și-a dat demisia și a revenit pe vechiul său post, fiind sancționat cu diminuarea salariului pe o perioadă de 3 luni.
Accidentul a fost un eveniment tragic care a generat nu doar pierderi de vieți omenești, ci și repercusiuni asupra structurilor de conducere ale Poliției.