Impossible Foods își propune să lanseze burgeri din carne de laborator în Europa
Impossible Foods Inc. intenționează să introducă burgerii săi din carne de laborator pe piața europeană până la sfârșitul anului, în așteptarea aprobărilor finale pentru un ingredient modificat genetic, soia leghemoglobină, care imită gustul și aspectul sângelui din carne. CEO-ul companiei, Peter McGuinness, consideră că europenii sunt mai receptivi la alternativele vegetale datorită preocupărilor legate de sustenabilitate.
Compania, având sediul în Redwood City, California, a avut întâlniri cu retaileri mari din Marea Britanie, precum Tesco, Waitrose și Sainsbury’s, care sunt interesați să extindă oferta de produse vegetale. McGuinness a declarat că retailerii europeni continuă să lanseze game de produse pe bază de plante pentru consumatori, care devin tot mai preocupați de sustenabilitate.
Deși autoritatea europeană pentru siguranță alimentară (EFSA) a concluzionat că ingredientul nu prezintă probleme de siguranță, decizia finală a oficialilor Uniunii Europene este așteptată în următoarele luni. În Marea Britanie, se preconizează că avizul autorității Food Standards Agency va fi emis în această vară, însă aprobarea completă ar putea întârzia până în 2026.
În timp ce piața din Statele Unite pentru produsele vegetale este în declin, Impossible Foods își concentrează eforturile asupra Europei, văzând un potențial mai mare în această regiune pentru produsele sale inovatoare.
Impossible Foods își extinde oferta în Europa
În contextul declinului pieței americane, compania Impossible Foods își propune să aducă burgerii din carne de laborator pe mesele europene până la sfârșitul anului. Conform declarațiilor directorului general, McGuinness, provocarea principală constă în a convinge consumatorii de carne să încerce aceste produse alternative. El subliniază că, odată ce gustă din ele, consumatorii le apreciază foarte mult.
McGuinness, care a preluat conducerea companiei în 2022, își concentrează eforturile pe extinderea distribuției în rețelele de retail și supermarketuri din SUA, care reprezintă acum aproximativ jumătate din afacerea sa. În plus, el a renunțat la retorica ecologistă agresivă, alegând să se concentreze pe gustul și calitatea nutritivă a produselor, în locul mesajelor de mediu, care au fost considerate prea politizate.
Deși produsele Impossible Foods sunt la un preț mai ridicat comparativ cu carnea convențională, acestea sunt deja competitive, având prețuri similare sau chiar mai mici decât carnea organică sau de vită hrănită cu iarbă.