Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că au început lucrările de foraj pe secțiunea sud a magistralei de metrou M6, un proiect care se va finaliza între 2027 și 2028. Această linie de metrou va conecta stația 1 Mai de Aeroportul Henri Coandă.
În cadrul evenimentului de lansare a primului utilaj de foraj operațional pe această secțiune, Grindeanu a subliniat importanța proiectului și a menționat că, după finalizarea lucrărilor, intenționează să transfere administrarea magistralei M6 către Primăria Capitalei, împreună cu sursa de finanțare.
El a explicat că tronsonul va avea o lungime de 6,6 kilometri și va include șase stații, iar în total vor fi utilizate patru utilaje de foraj (TBM-uri). Stația Tokyo va asigura legătura între 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, facilitând astfel transportul în București.
Directorul General Metrorex, Mariana Miclăuș, a anunțat că lucrările de foraj pe Secțiunea SUD a Magistralei 6 de metrou au început, având ca punct de start viitoarea stație de metrou Tokyo. Primul utilaj TBM (Tunnel Boring Machine) operațional, denumit „Sfânta Maria”, va marca prima rotire, semnificând debutul acestei etape importante.
Utilajul „Sfânta Maria”, cu o lungime de 97 de metri și o greutate de aproximativ 600 de tone, este dotat cu un cap de foraj de 6,60 metri. Acesta va excava un tunel subteran de 6,6 km, unde vor fi construite cele șase stații și interstațiile aliniamentului Magistralei 6, pe traseul 1 Mai – Tokyo. Viteza medie de înaintare a TBM-ului este de 1,5 metri pe oră, putând excava circa 60 de metri cubi de pământ în acest interval.
Mariana Miclăuș a subliniat importanța acestui proiect, menționând că „această zi marchează o nouă etapă de referință în concretizarea Magistralei 6 de metrou, un proiect major de infrastructură urbană care va îmbunătăți semnificativ transportul public și viața cotidiană a locuitorilor din București”.
Pe lângă utilajul „Sfânta Maria”, un al doilea TBM, denumit „Sfânta Ana”, va fi de asemenea implicat în procesul de excavare. Transportul inelelor de tunel se va realiza printr-un vehicul special, MSV (Multi Service Vehicle), care poate transporta până la 50 de tone. Personalul care operează TBM-ul va lucra în trei schimburi, asigurând funcționarea continuă a utilajului, cu excepția pauzelor de mentenanță.